رئیس مجلس با بیان اینکه ادعای کمک ایران به گروه های تروریستی مضحک است گفت: آنها با طرح این یاوه‌گویی‌ها به دنبال تغییر افکارعمومی دنیا هستند.
کد خبر: ۴۹۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 23 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه یکم مهرماه) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای حفاظت مجلس اسلامی، گفت: امروز روز بسیار مهمی است زیرا امام حسین (ع) به همراه اهل بیت و اصحابشان وارد کربلا شدند و شاید حدود 23 روز از زمانی که سفیر ایشان به کوفه رسید، می‌گذرد. زمانی که حضرت مسلم در جریان وقایعی که در کوفه رخ داد به شهادت رسیدند، امام حسین (ع) در جریان این وقایع قرار داشتند ولی به راه خود ادامه دادند.

وی با اشاره به خطبه امام حسین (ع) در این ایام ادامه داد: امام حسین (ع) در خطبه خود فرمودند آیا نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود؟ آیا نمی‌بینید به منکر توجه می‌شود و سپس در آن شرایط فرمودند با دیدن این وضعیت موت را برای خودم سعادت می‌دانم و زندگی با ظالمان را جز خسارت نمی‌بینم. شرایط آن روز ایجاب می‌کرد که رهبر مسلمانان با استحکام راه را نشان می‌داد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بعد از رحلت پیامبر حوادث مختلفی رخ داد، آنقدر شرایط مبهم بود که ابوسفیان 88 ساله در آن زمان که دشمن اسلام بود گفته بود الان باید برای به دست گرفتن زمام امور اقدام کنیم و بعدها امام علی (ع) برای مدت کوتاهی زمام امور را در دست گرفتند اما جنگ‌های سخت و شرایط آن زمان مانع از احقاق حق در حکومت علوی شده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه در چنین شرایط آشفته‌ای امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز کرد و در این وضعیت موت را برای خویش سعادت می‌دانستند و زندگی در شرایطی را برای مومن خسارت می‌دانستند، گفت: فرزندان این سرزمین پیام امام حسین (ع) را شنیدند و در اوضاع سخت اوایل انقلاب و دفاع مقدس به مجاهدت پرداختند در حالی که گروهک‌های تجزیه طلب سر برآورده بودند اما نیروهای جان بر کف مجاهد و سپاهی که تازه تشکیل شده بود به دفاع از ملت و میثاق مردم که نظام اسلامی بود پرداختند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه استکبار و ایادی آن هرگز حاضر نبودند که در ایران آرامش برقرار شود، اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا با پررویی می‌گوید که ایران مسئله‌ساز است، لازم است در این زمینه به وی بگوییم شما در این 40 سال اخیر در هیچ شرایطی دست از مسئله‌سازی برنداشته‌اید.

لاریجانی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی در اوایل انقلاب پشت سر بنی‌صدر مخفی شدند و مشکلاتی را در داخل کشور به وجود آوردند همچنین دائماً علیه رهبران جمهوری اسلامی ایران شعار می‌دادند و شرایط را مشوه می‌کردند، تصریح کرد: این اقدامات همانند اقداماتی بود که در صدر اسلام علیه حضرت علی (ع) در منابر همه را مامور کرده بودند که سب علی (ع) را انجام دهند.

وی ادامه داد: هنوز انقلاب پیروز نشده بود که دشمنان در داخل به وسیله ایادی سیاسی خود بر علیه رهبران جمهوری اسلامی ایران مانند شهید بهشتی انواع اتهامات را وارد می‌کردند، آرامش درونی را از نظر سیاسی برهم ریختند و بحران‌ها را در مناطق ایجاد کرده و به این اقدامات بسنده نکردند زیرا می‌دانستند ملت ایران می‌تواند پاسخ هرزه‌گری‌های آنها را بدهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه کشورهای قدرتمند و اعوان آنها در منطقه جمع شدند و جنگ طولانی را علیه ایران آغاز کردند. رئیس جمهور آمریکا باید خجالت بکشد وقتی این سخنان را مطرح می‌کند زیرا اسناد و مدارک آن زمان کاملاً مکشوف شده که هدایت‌گری و کمک‌های آمریکا، صدام را برای حمله به ایران تشجیع کرد تا جنگ را آغاز کنند.

لاریجانی متذکر شد: این فقط سخن ما نیست زیرا اسناد و مدارکی که مسئولین ارتش عراق امروز آنها را روشن کردند نشان می‌دهد که فرستاده ویژه آمریکا با صدام مذاکره کرد که جنگ را علیه ایران آغاز کند تا آمریکا به عراق کمک کند. در تمام طول جنگ تحمیلی آمریکا امکانات اطلاعاتی و نظامی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار قرار آنها دادند و در نهایت نیز هواپیمای مسافربری را سرنگون کردند که این اقدام توسط آمریکایی‌ها انجام شد.

رئیس قوه مقننه کشور با بیان اینکه همه کشورهای غربی بدون استثنا پشت سر صدام قرار داشتند و حتی شوروی سابق نیز انواع سلاح‌ها را به عراق می‌داد، بیان کرد: کشورهای ریز و درشت منطقه نیز بنابر بضاعت خود امکانات مالی یا امکانات نظامی را در اختیار صدام قرار می‌دادند و ایران در این شرایط سخت تنها بود.

وی گفت: اما در آن زمان نیروهایمان اعم از بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی به جبهه‌ها رفتند زیرا آنها فرزندان امام حسین (ع) بوده و ندای ملکوتی در ذهن آنها بود و تربیت حسینی داشتند و با شجاعت مرگ را در آغوش گرفتند تا به سعادت برسند.

لاریجانی اظهار داشت: کلید رستگاری ایران به خاطر همین جمله‌ای بود که امام حسین (ع) در قلوب مومنین آن را روشن کرد که زندگی با ظالمان جز خسارت نیست که جوانان نیز بنا بر این فرموده عاشقانه جبهه‌ها را درنوردیدند و متجاوز را سرکوب کردند.

وی خطاب به دشمنان نظام اسلامی اضافه کرد: این شما بودید که انواع دسایس را علیه ایران و ملت ابراز داشتید، اما ملت ایران اجازه نداد که شما به اهداف خود برسید، در حالی که آن زمان همه کشورها را مقابل ایران قرار دادید.

رئیس مجلس ادامه داد: یکی از کشورهای منطقه می‌گفت که ما فقط 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم، یکی دیگر از رهبران منطقه می‌گفت شاه قبلی اردن دو روز قبل از عملیات صدام به ما پیغام داد که ظرف یک هفته به تهران می‌رسیم و قادسیه تکرار می‌شود و شما اجازه بدهید که هواپیما از طرف کشور شما هم به ایران حمله کند؛ اینها سندهایی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران است.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: ملت ایران استوار ایستاد و بیش از 250 هزار شهید و صدها هزار جانباز را تقدیم کرد، اما هدف مقدسی که انقلاب اسلامی بود به خوبی انجام شد، مدافعان از کشور تربیت یافتگان این مکتب هستند.

لاریجانی افزود: امروز رئیس‌جمهور آمریکا باید سرافکنده باشد که این همه دسیسه علیه ملت ایران انجام داده ولی موفق نشده است و حالا یک تمرین دیگر را آغاز کرده است، چرا اخیراً وی به این میزان گستاخانه صحبت کرد؟ چرا در این شرایط رئیس‌جمهور آمریکا تا این حد حرف بیهوده و غلط را بر زبان آورد؟ من سخنان رئیس‌جمهور آمریکا را آنقدر پوچ می‌دانم که لازم نیست راجع به آن مطالب زیادی گفته شود.

وی ادامه داد: در صحن سازمان ملل معلوم بود که حرف‌های رئیس جمهور آمریکا را قابل قبول نمی‌دانستند، اما باید بدانیم که چرا ترامپ این حرف‌ها را مطرح کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ در یک مانور منطقه‌ای صدها میلیارد از امکانات امت اسلامی را چپاول کرد و حالا باید حرف‌هایی بزند که سران مرتجع منطقه را دلخوش کند. اما تصور واهی دارد، زیرا ایران همان ایرانی است که در مقابل آن صف کشی کشورها ایستادگی کرد. امروز سرمایه‌های انسانی ما شجاع تر و معتقدتر به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و تحت رهبری فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته، وظیفه امروز خود را به خوبی می‌دانند و استوار پای این آرمان‌ها ایستادند.

لاریجانی با بیان اینکه امروز ایران را متهم می‌کنند که به گروه‌های تروریستی کمک کرده است، گفت: خنده آورترین سخن امروز این است، مگر نابینا هستید و نمی‌بینید که فقط ایران است که در مقابل داعش در عراق و سوریه ایستاده است، چطور ممکن است ایران از یک طرف به داعش و تروریست‌ها کمک کند و از طرف دیگر در مقابل آنها بایستد؟ مگر چنین حرکتی معقول است؟ آنها خود نیز می‌دانند که این سخنان یاوه‌گویی است تا افکار عمومی دنیا را تغییر دهند، اما موفق نخواهند شد، زیرا ایران با تدبیر راهی را انتخاب کرده و با استقامت در آن گام بر می‌دارد.

وی افزود: من تردیدی ندارم که به پشتیبانی این بصیرتی که در نیروهای مجاهد ما وجود دارد، صحنه‌هایی از توفیق بیشتر ملت ایران در پیش‌روی ما خواهد بود.

رئیس مجلس ضمن تشکر از نیروهای حفاظت مجلس شامل سپاه حفاظت، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی که با دقت عمل می‌کنند، گفت: صحنه ای که چندی پیش در مجلس افتاد و تروریست‌ها به مجلس حمله کردند باید برای رئیس جمهور نادان آمریکا نشانه‌ای باشد که تروریست‌ها چه دشمنی ریشه‌ای با ملت ایران دارند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: حفاظت مجلس با صلابت در مقابل تروریست‌ها ایستاد و آنها را سرکوب کرد و امروز مجلس به عنوان مرکز مردم سالاری در ایران مکانی است که کاملا باید صیانت شود و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود که شما پیگیر آن هستید و حتما موفق خواهید بود، من تردیدی ندارم که سنگر مجلس نفوذناپذیر خواهد بود.
 
 
//تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار