کد خبر: ۴۹۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 25 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،با حضور مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و با حکم مراجع قضایی، تخریب بناهای غیرمجاز احداث‌شده در زمین‌های کشاورزی شهرستان اردکان انجام شد و بیش از پنج هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده‌شده آزادسازی شد.

مسئول یگان حفاظت جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه اجرای این احکام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: مواردی که امروز حکم تخریب آن‌ها اجرا شد اراضی کشاورزی است که به‌صورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدام به ساخت بنا و دیوارکشی نموده‌اند که قبل از تکمیل عملیات ساخت‌وساز و در حین کار به مالکان این اراضی اخطارهای لازم داده‌شده است؛ اما موردتوجه مالکان قرار نگرفته است و علیرغم صرف هزینه‌های زیاد ساخت‌وساز، طبق قانون احکام تخریب این بناها صادرشده است و امروز شاهد اجرای این احکام هستیم.

محمد رحیم‌پور افزود: امیدواریم کسانی که به هر نحوی قصد تبدیل اراضی کشاورزی را دارند قبل از هرگونه اقدام با سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

ناظر گشت‌های ویژه جهاد کشاورزی استان یزد گفت: شماره تلفن 131 سازمان جهاد کشاورزی آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات همشهریان در موارد تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که عموم مردم می‌توانند گزارش‌های خود را منعکس کنند تا قبل از تکمیل و پیشرفت عملیات ساخت‌وساز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ خاک و اراضی کشاورزی تأکید کرد: امروز دستورات قضایی لازم برای آزادسازی 12 مورد در شهرستان اردکان صادرشده است که در این راستا بیش از 5 هکتار از اراضی کشاورزی که به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده‌شده بود آزادسازی شد.

مسئول یگان حفاظت جهاد کشاورزی استان یزد از ادارات و دستگاه‌های خدمت رسان در زمینه‌های آب، برق و گاز خواست تا از ارائه این خدمات در اراضی کشاورزی بدون هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی خودداری کنند.

وی در پایان اظهار داشت: در شهرستان اردکان 13 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که باید نسبت به حفظ کاربری و یکپارچگی این اراضی پیگیری و جدیت لازم صورت گیرد تا اراضی کشاورزی تخریب نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار