کد خبر: ۴۹۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 26 September 2017
 به گزارش «تابناک یزد»،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: بیشتر اعتبارات استانی که به راهداری تعلق می‌گیرد از ردیف ماده ۱۸۰ ملی است که متأسفانه تاکنون تخصیص مناسبی نداشته و همین امر سبب کند شدن اجرای پروژه‌های راهداری  شده است.
 محسن صادقیان در دیدار با محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایمنی جاده‌ها رویکرد اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد است، اظهار داشت: در این زمینه بیش از هشت ماه بررسی دقیق صورت گرفت و امروز ما بانک‌های اطلاعاتی خوبی را تشکیل داده‌ایم که باید به تحلیل آن بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث حمل و نقل مشکلاتی از گذشته‌ها وجود دارد که نمی‌توان انتظار داشت این مشکلات در کوتاه مدت برطرف شود، ولی اگر با گذشت زمان بتوانیم نسبت به رفع آن اقدام نماییم بسیار ارزشمند است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: یکی دیگر از مشکلات راه‌های استان  خسارتی است که تردد کامیون‌های حمل مواد معدنی به جاده‌ها وارد می‌کنند.

صادقیان با تاکید بر اینکه بسیاری از جاده‌های استان با وجودی که برای عبور کامیون احداث نشده مورد تردد زیاد کامیون‌ها است، خاطرنشان کرد: عمده جاده‌ها با یک لایه آسفالت و عمر چندین ساله هنوز مورد استفاده هستند که اصلا برای عبور کامیون ساخته نشده و مناسب نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: به هر صورت کامیون‌ها، در حال تردد در این جاده‌ها هستند و خسارت ناشی از آن به جاده وارد می‌شود به همین دلیل باید به دنبال رفع این خسارت‌ها از محل اعتبارات معادن باشیم.

صادقیان در خصوص تصادفات جاده‌ای استان گفت: امسال حوادث در جاده‌های روستایی استان افزایش زیادی یافته و باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که مسیرهای روستایی و فرعی را هم، به دوربین ثبت تخلفات مجهز کنیم و شیب شیروانی این جاده‌ها را هم اصلاح کنیم، میزان تلفات و کشته‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار