اختلالات مجرای شیپوراستاش یکی از بیماری هایی است که تا به امروز درمان قطعی نداشته و پزشکان برای معالجه این بیماری تنها به تجویز دارو رضایت می دادند.
کد خبر: ۵۰۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 05 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»یکی از متخصصان گوش و حلق و بینی شهرستان میبد گفت: عمل آندوسکوپی توبوپلاستی را برای دومین بار در کشور و نخستین بار در استان در میبد با موفقیت انجام شد.

دکتر وحیدی  افزود: شیپوراستاش مجرایی است بین حلق و بینی که  نقش تهویه گوش میانی را برعهده دارد و ازطریق این مجرا هوا وارد گوش میانی می شود و ترشحات گوش میانی باز ازطریق همین مجرا باید تخلیه شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: اگر اختلالی در عملکرد این مجرا به وجود بیاید بسیار آزاردهنده است و یک تا 5درصد افراد جامعه به این بیماری مبتلا می شوند. 

دکتر وحیدی، عمل آندوسکوپی توبوپلاستی را جدیدترین روش برای درمان این عارض دانست و افزود: ما با روش آندوسکوپی یعنی به صورت کاملا بسته مجرای شیپوراستاش را با بالن بازمی کنیم و این عملکرد در ناحیه شیپوراستاش باز به وضعیت عادی برمی گردد.

وی اشاره کرد: استفاده از بالن برای بازکردن مجاری داخلی بدن از مدت ها به کارمی رفته کما این که جراحان قلب و مجاری ادار وکلیه هم، برای بازکردن رگ های قلب، عروق کرونی و مجاری اداری و کلیه ها از بالن استفاده می کنند و ما هم از این روش برای باز کردن مجاری شیپوراستاش استفاده می کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار