در حالیکه معاون اول قوه قضاییه گفت که هنوز رای قطعی درباره فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد توسط دیوان عدالت صادر نشده است، رئیس شورای شهر یزد نیزاز ابلاغ حکم تعلیق موقت عضو زرتشتی شورای شهر یزد، توسط فرماندار این شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 09 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سخنگوی دستگاه قضا و معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر اینکه درباره صدور رای توقف فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر از سوی دیوان عدالت اداری توضیح دهید، گفت: دستور توقف موقت بوده است. از سوی دیوان عدالت اداری دو درخواست انجام می‌شود. مثلا می‌گویند این موضوع را بررسی کنید و نظر بدهید،‌ اما اگر کار رسیدگی ماهوی باشد زمان زیادی می‌برد و درخواست توقف می‌شود و در این باره دستور موقت می دهند که مثلا آن مورد متوقف شود تا رسیدگی ماهوی انجام شود. دیوان عدالت اداری هم در این باره دستور موقت صادر کرده و درخواست استعلام از چند دستگاه را داشته است و وقتی پاسخ استعلامات بیاید، رای قطعی داده می‌شود. بله، دستور موقت بوده و کار او متوقف شده است.

در همین حال غلامعلی سفید رییس شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این حکم روز گذشته به شورای شهر ابلاغ شد؛ از طرفی سپنتا نیکنام هم به مرخصی 15 رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تبعات سیاسی داخلی و خارجی که می‌تواند لغو عضویت عضو زرتشتی شورای شهر یزد برای کشور ایجاد کند، تلاش می کنیم در این فرصت 15 روزه، طی رایزنی با مسئولان کشور، شرایط تغییر حکم را ایجاد کنیم.

گفتنی است ابلاغ حکم تعلیق عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد در پی رای شعبه 45 دیوان عدالت اداری مبنی بر تعلیق موقت وی از عضویت در شورای شهر یزد، انجام شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار