مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد از اظهار تمایل سرمایه گذاران ترکیه ای برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی یزد در بخش نساجی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 10 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،سید مسعود عظیمی در حاشیه بازدید تعدادی از سرمایه گذاران ترکیه از منطقه ویژه اقتصادی یزد افزود: با توجه به مزیت های قانونی پیش بینی شده برای سرمایه گذاری خارجی در این منطقه و موقعیت جغرافیایی آن و فراهم بودن کلیه امکانات زیرساختی مانند آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن و ... آمادگی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 40 واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی یزد بهره برداری شده است، اظهار کرد: حضور صنایع نساجی در زمینه های مختلف، زمینه ایجاد واحدهای مرتبط با صنعت نساجی به ویژه در خصوص تکمیل البسه جین را توجیه پذیر کرده است.
وی با بیان سابقه طولانی یزد در بخش نساجی تصریح کرد: تعداد زیادی واحدهای مرتبط با این صنعت در استان مشغول به فعالیت هستند و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی یزد، می تواند زمینه تعامل و تکمیل زنجیره های تولید و تامین را در این رشته صنعتی فراهم کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی یزد در ادامه گفت: نزدیکی به فرودگاه بین المللی یزد، نزدیکی به راه آهن سراسری و قرار داشتن در مرکز کشور موقعیت راهبردی را برای این منطقه بوجود آورده است که موجب علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این منطقه ویژه می شود.
هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون 6 هزار و 622هکتار است و بیش از 92 درصد صنایع در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60درصد اشتغال صنعتی استان و 40 درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار