کد خبر: ۵۰۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 10 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از تولید 525 تن هلو و شلیل در باغ های میوه این منطقه خبر داد و گفت: این میزان تولید به خاطر استفاده از آبیاری نوین 10درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد .
مهدی غیب الهی  با اعلام اینکه برداشت محصول در75 هکتاراز باغات پایان یافت،اظهار کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی شهرستان متوسط عملکرد هفت تن و در بعضی ازباغات تا 10 تن در هر هکتار می رسد.
وی با بیان اینکه ارقام زعفرانی ، انجیری و بومی پاییزی از ارقام بسیار مرغوب هلو در این شهرستان است، ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان را یکی از ضروریات دانست و افزود: ایجاد واحدهای فرآوری علاوه براشتغالزایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه جلوگیری می شود.
این مسوول اضافه کرد : شهرستان ابرکوه دارای 6 هزار و480هکتار باغات میوه است که سالانه درشرایط عادی بیش از 35 هزارتن انواع محصولات سردرختی تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: توانمندی های بخش کشاورزی و باغی توانسته است این شهرستان را از قطب های مهم کشاورزی استان یزد تبدیل کند و زمینه محصولات زراعی و باغی مقام نخست و در زمینه تولید محصولات دامی مقام دوم استان را دارد.
کشاورزان ابرکوه بیش از 15هزار هکتار اراضی سطح زیرکشت محصولات زراعی، باغی در اختیار دارند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار