مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به میزان بیکاری جوانان در این استان گفت: نرخ بیکاری فصلی جوانان در یزد به 13/2 درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۰۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 10 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»،فریبا آیت‌اللهی با اشاره به اینکه در سال 95 نرخ بیکاری استان 12/8 درصد بوده و نسبت به‌کل کشور 0/4 درصد بیشتر است؛ گفت: نرخ بیکاری فصلی بهار 96 استان نسبت به فصل بهار 95 از 13/6 به 13/2 درصد رسیده است.

وی افزود: از کل جمعیت استان، تعداد 370 هزار نفر فعال هستند که از این تعداد 40 هزار و 714 نفر بیکار و 325 هزار نفر شاغل‌اند.

آیت‌اللهی بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری در حدود سه هزار نفر وارد بازار کارشده‌اند؛ افزود: از این تعداد 1130 نفر از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی به کارفرمایان معرفی و شاغل شده‌اند و اطلاعات 1800 نفر شاغل جدید نیز در سامانه‌ی رصد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی دارای تعهد اشتغال به‌عنوان شاغل جدید ثبت‌شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه 18 هزار و 500 نفر سهم تعهد شده اشتغال برای استان است؛ گفت: شش ماه نخست سال، از هزار و 800 نفری که اطلاعاتشان در این سامانه ثبت‌شده 236 نفر در بخش صنعت، 377 نفر در بخش کشاورزی و هزار و 187 نفر بخش خدمات مشغول به کارشده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال اعتبارات حوزه‌ی مشاغل خانگی جهت ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی 16 میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که از طریق بانک‌های صادرات و رفاه در اختیار متقاضیان تسهیلات مذکور قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: بیکارانی که امکان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی مشاغل خانگی رشته‌ی فعالیت موردنظر خود را که بازار فروش قابل‌توجهی دارد انتخاب، در جهت اخذ مجوز و سپس برای دریافت تسهیلات به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کنند.

آیت‌اللهی با اعلام این خبر که امسال سقف تسهیلات فردی مشاغل خانگی نسبت به سال‌های گذشته چهار برابر شده و به 20 میلیون تومان افزایش پیداکرده گفت: پیش‌بینی ما این است که بالغ‌بر هزار نفر در استان از طریق اعتبار مشاغل خانگی وارد عرصه‌ی کار و تولید خواهند شد.

در ادامه وی به طرح اشتغال فراگیر که توسط معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ‌شده پرداخت و گفت: یکی از طرح‌های ذیل طرح اشتغال فراگیر طرح کارورزی است فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار مقطع کاردانی تا دکترا را در برمی‌گیرد و تاکنون نزدیک به هزار و 500 فارغ‌التحصیل دانشگاهی و 140 واحد پذیرنده نیز به‌عنوان متقاضیان جذب نیروی کار در سامانه‌ی کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند.

آیت‌اللهی در پایان با اشاره به اینکه این طرح در جهت افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و امکان وصل به بازار کار برنامه‌ریزی‌شده افزود: کارفرمایانی که موفق به جذب کارورزان شوند مشمول طرح تشویقی معافیت بیمه‌کارفرما به مدت دو سال خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار