فرمانده نیروی انتظامی میبد گفت: آمار تصادفات در میبد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۰۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 11 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سید محمدطاهر موسوی در جلسه شورای سلامت شهرستان میبد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: اجرای مصوبات شورای ترافیک باید عملیاتی شود، اینکه جلسه بگیریم و دورهم جمع‌شویم و بنویسیم ولی اجرایی نشود باعث می‌شود که آمار تصادفات ما روزبه‌روز افزایش یابد.

وی آمار تصادفات ترافیکی شهرستان میبد در شهریور امسال نسبت به سال گذشته را نگران‌کننده خواند و افزود: متأسفانه تصادفات با افزایش سه برابری مواجه شده و از 8 مورد به 24 مورد در طول مدت مشابه سال قبل اتفاق رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی میبد بابیان اینکه در حوزه تصادفات جرحی افزایش 125 درصدی داشتیم تأکید کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی در شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی جدی و دغدغه مندی مسئولین استان در این زمینه هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه توقیف وسایل نقلیه متخلف با جدیت در حال انجام است تصریح کرد: معابر و پیاده‌روهای ما دارای مشکلاتی است و باید اصلاح شود و متأسفانه سرعت موتورسوارها در میبد بسیار بالا است و این در حالی است که فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در میبد بسیار نازل است که در این زمینه نیازمند اقدامات جدی درزمینهٔ فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی هستیم.

این مقام انتظامی علت اصلی برخی تصادفات در سطح شهر را نبود پارکینگ مناسب دانست و تأکید کرد: متأسفانه پارکینگ‌های خودرویی مناسب در سطح شهرستان وجود ندارد و این‌یکی از دلایل مهم حوادث ترافیکی است و شهرداری باید با ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و غیره بار ترافیکی خیابان‌های اصلی را کم کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فقط پلیس به‌تنهایی در امر حوادث ترافیکی دخیل نیست و همه دستگاه‌ها باید در جهت کاهش حوادث ترافیکی کمک کنند عنوان کرد: هشت دوربین سرعت‌سنج در میبد در حال نصب است و همچنین کارشناسان ترافیکی و انتظامی ما فعالانه در حال آموزش در مدارس و مساجد و محلات هستند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد با اشاره به اینکه تعداد تصادفات در میبد افزایش 18 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است افزود: در برخی روزها آمار تصادفات میبد حتی بیشتر از مرکز استان یزد بوده و اجرای مصوبات شورای ترافیک مهم‌ترین خواسته برای پیشگیری از حوادث است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار