دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش بینی کرد که ترامپ پیش از آغاز بازی جدید با ملت ایران شکست می‌خورد.
کد خبر: ۵۰۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 11 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، محسن رضایی در حاشیه مراسم «طرح دوره عالی مدیریت خط مشی گذاری عمومی» در جمع خبرنگاران گفت: تصمیم گیری در زمینه‌های سیاست خارجی و تهدیدات اخیر ترامپ بر عهده دولت و شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: شخصا مطمئن هستم ترامپ در برابر ملت ایران شکست خواهد خورد چرا که رفتار‌های او نشان می‌دهد که ملت ایران را نمی‌شناسد و توانایی‌های ما را دقیقاً محاسبه نکرده است.

رضایی اضافه کرد: ایران و ملت ایران فشار‌ها و تحریم‌های زیادی تحمل کرده و پشت سر گذاشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وضع اقتصادی کشور نیز گفت: نماگر‌های اقتصادی به وضعیت داخلی و سیاست‌های داخلی و خارجی حساس است به گونه‌ای که با امنیت و ثبات داخلی رشد اقتصادی را تجربه می‌کنیم.

وی افزود: نماگر‌های اقتصادی همچون شاخص بورس و نرخ ارز با تحریم‌های خارجی تاثیر می‌پذیرند، اما ملت ایران پیش از این تحریم‌ها و فشار‌های سنگین تری را تحمل کرده اند به گونه‌ای که اقتصاد ایران در برابر تحریم به وضع تعادل رسیده است.

رضایی اضافه کرد: دولت‌ها باید برای تثبیت نرخ ارز بیش از این تدبیر کنند، اما در ۴ دولت گذشته نیز همواره شاهد بوده ایم که نرخ ارز در ۴ سال نخست ثابت و در ۴ سال دوم بی ثبات بوده است که این هیچ ارتباطی با ترامپ و تهدیداتش ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ضرب الاجل‌های ترامپ به ایران نیز گفت: نمونه این ضرب الاجل‌ها درباره کره شمالی قابل مشاهده است.


وی افزود: ترامپ لشگرکشی بسیار عظیمی با مدرن‌ترین ناو‌ها و هزینه روزانه میلیون‌ها دلار به دریای چین و آسیای جنوب شرقی کرده است، اما کره شمالی با جمعیت و تاثیرگذاری اندک توانسته است ترامپ را زمین گیر کند که این نشانه‌ای از رویا‌های غیر واقعی ترامپ در زمینه ضرب الاجل هاست.


رضایی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نیز گفت: اقتصاد بین الملل ظرفیت صدور تحریم‌های جدید را ندارد و به همین سبب بازرگانان آمریکا و سرمایه گذاران اروپا و آسیا از تهدید برای تحریم‌های جدید ایران ناراحتند و عملاً این تحریم‌ها قبل از آنکه علیه ایران باشد علیه اقتصاد جهانی و سرمایه گذاران بین المللی است. این اقدامات تنها شعاری بیش نیست.
 
 
//ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار