60 سال پس از نخستین ورود سوپرا اکنون تویوتا پس از همکاری با ب‌ام‌و بر سر پلتفرم جدید مشترک یک بار دیگر نوید بازگشت سامورایی جسور خود را داده است.
کد خبر: ۵۰۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، 60 سال پس از نخستین ورود سوپرا اکنون تویوتا پس از همکاری با ب‌ام‌و بر سر پلتفرم جدید مشترک یک بار دیگر نوید بازگشت سامورایی جسور خود را داده است.

این خودروی کوپه در سال 2002 از دستور کار تولید تویوتا خارج شد اما اکنون تحت پلتفرم مشترک با ب‌ام‌و Z4 تولید شده و اکنون می‌رود تا جایگزین مدل GT86 شود.

طبق اخبار منتشر شده تویوتا قصد دارد از یک پیشرانه 6 سیلندر برای سوپرا استفاده نماید، اما ب‌ام‌و در اندیشه بهره‌گیری از پیشرانه 4 سیلندر توربو برای Z4 است. همچنین جالب است بدانید که تویوتا برای اولین بار از جعبه‌دنده دوکلاچه استفاده خواهد کرد و خبری از جعبه‌دنده CVT نخواهد بود.

این احتمال وجود دارد که تویوتا در نسخه اسپرت این خودرو از فناوری هیبرید در محور جلو و قرار دادن یک پیشرانه در عقب بهره‌گیری نماید در عین حال این شرکت با استفاده از فناوری فیبر کربن برای شاسی دستیابی به وزن زیر 1.4 تن را مد نظر قرار داده است.

تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و Z4 تنها چند ماه از هم فاصله زمانی دارند و انتظار می‌رود نخستین رونمایی در پایان سال 2017 به Z4 اختصاص داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار