کد خبر: ۵۰۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 15 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: بیکاری و نبودن کار مناسب مهمترین ترین دغدغه نابینایان در این شهرستان است.
 امیرولی عضدزاده اضافه کرد: نابینایان و کم بینایان به عنوان شهروندان جامعه دارای نیازها و مطالباتی هستند که رسیدگی به آنها از وظایف مسلم دستگاه های مختلف به شمار می رود که رسیدگی به اشتغال، ادامه تحصیل، آسانی تردد در شهر و امور رفاهی و معیشتی آنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تنها 25 درصد از روشندلان شهرستان اردکان شاغل هستند، افزود: انتظار این قشر از ادارات دولتی رعایت قانون سه درصد استخدام معلولان است.
عضدزاده یادآور شد: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ و بایستی بتوانند مانند دیگر شهروندان در استفاده از ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎنها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ و اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ دارای حقوقی برابر و فرصت هایی یکسان باشند.
رئیس اداره بهزیستی اردکان با بیان اینکه 214 نابینا و کم بینا در شهرستان زیرپوشش خدمات این اداره هستند، افزود: از این تعداد 62 نفر مستمری بگیر و 152 نفر خدمات موردی دریافت می کنند.
عضدزاده گفت: از سال گذشته تاکنون 4641 کودک بین 3 تا 6 سال روستایی و شهری در طرح غربالگری بینایی شرکت کردند که از این تعداد 680 کودک مشکوک به مشکل کم بینایی به پزشک معرفی شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار