تفاهم‏‎‎ نامه همکاری‏‏‎ ‎های مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزارت منابع انسانی مجارستان عصر شنبه به میزبانی دانشگاه یزد به عنوان مرجع ملی ارتباطات علمی با مجارستان منعقد شد.
کد خبر: ۵۰۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 15 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»این تفاهم نامه در نشستی مشترک در تالار اندیشه دانشگاه یزد به امضای حسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین ‏‏‌الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین‌‏‏ المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و « لازلو پالکوویچ » قائم مقام وزیر و معاون آموزشی وزارت منابع انسانی مجارستان رسید.
همکاری 2 کشور در حوزه های اولویت‌ دار انرژی، مدیریت آب و سلامت، دعوت از پژوهشگران ایران و مجارستان برای شرکت در همایش ها، کارگاه‌ های آموزشی و سایر رویدادهای علمی، اشتراک گذاشتن تجارب علمی یکدیگر، انجام پژوهش‌ های مشترک، تبادل فرصت‌ های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزاری کارگاه‌ های آموزشی مشترک، همکاری در چارچوب برنامه‌ های بین المللی و اجرای برنامه های مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله موارد همکاری این تفاهم نامه است.
پیش از انعقاد این تفاهم، نشست کارگروه مشترک همکاری های علمی ایران و مجارستان برگزار شد.
همچنین رئیسان دانشگاه های سمنان و « ایگر » مجارستان نیز به نمایندگی از این دانشگاه ها تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد کردند.
چندی پیش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پیشنهاد دانشگاه یزد مبنی بر انتخاب این دانشگاه به عنوان مرجع ملی همکاری های بین المللی با مجارستان موافقت کرد.
شهرهای یزد و یاسپرین مجارستان در گذشته تفاهم نامه خواهر خواندگی منعقد کرده بودند و این مرجعیت گام موثری برای تقویت روابط و توسعه جایگاه علمی یزد با مجارستان خواهد بود.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتباط علمی دانشگاههای کشورمان با سایر کشورها، برای هر کشور یک دانشگاه را به عنوان مرجع ملی و نماینده کشورمان انتخاب و معرفی می کند و همه فعالیتها و ارتباطات سایر دانشگاه ها با کشور مورد نظر زیر نظر این دانشگاه انجام خواهد شد.
هم اکنون افزون بر 14 هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند که حدود 6 هزار نفر آنان در خوابگاهها مستقر هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار