فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان یزد گفت: سالانه 400 هکتار از زمین‌های تصرف شده به بیت‌المال عودت داده می‌شود.
کد خبر: ۵۰۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 15 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»مهدی توکلی  با اشاره به اینکه مردم تصور می‌کنند پرونده‌های کوه خواری و زمین‌خواری پیگیری نمی‌شود گفت: شهرستان تفت به‌خصوص روستا ده بالا و طزرجان بیشترین کوه خواری و زمین‌خواری را به خود اختصاص داده است.

وی از افزایش گشت‌های یگان حفاظت اداره برای مقابله با این پدیده خبرداد و افزود: سامانه تلفنی 1504 برای ارتباط مردم با ما در نظر گرفته‌شده که آن‌ها می‌توانند هرگونه تخلف را در هر ساعت از شبانه‌روز به ما اطلاع دهند و مطمئن باشند متصرفان با اخطار همکاران ما در مرکز فرماندهی کنترل یگان مواجه خواهند شد.

توکلی بهترین راهکار مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری را افزایش آگاهی مردم در رابطه با اراضی ملی و مستثنیات دانست و عنوان کرد: بحمدالله با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته میزان تصرفات نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیداکرده است.

این مقام مسئول با عنوان کردن این مطلب که باید مرز بین مستثنیات و اراضی ملی جدا شود گفت: حفظ اراضی ملی وظیفه‌ی همگان است.

وی بابیان اینکه اگر تصرفی مشاهده‌شده باشد و مردم گزارش دهند مأمورین ما در اسرع وقت پیگیری می‌کنند افزود: چیزی از دید مأمورین یگان حفاظت پنهان نمی‌ماند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان افزود: به‌طور میانگین در سال 400 هکتار  زمین به بیت‌المال عودت داده می‌شود و حدود هزار و 100 هکتار جلوگیری از تصرف به عمل می‌آید.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نسبت به خرید زمین مخصوصاً در نواحی بالادست خودسرانه اقدام نکنند و به اداره منابع طبیعی مراجعه و توسط همکاران ما راهنمایی شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار