با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، سومین محفل خاطره پایداری در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 15 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»حسام سالکی  با اعلام این خبر گفت: به مناسبت فرارسیدن 25 مهر سالروز عملیات تک زید، سومین محفل خاطره «پایداری» یکشنبه 23 مهرماه ساعت 18 با حضور فرماندهان، راویان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این محفل معنوی تعدادی از راویان و رزمندگان یزدی خاطرات خود را از عملیات ظفرمندانه تک زید که در تاریخ 25 مهرماه 1363 توسط تیپ مستقل 18 الغدیر یزد در منطقه پاسگاه زید به وقوع پیوست، بیان می‌کنند.

معاون فرهنگی حوزه هنری یزد ضمن دعوت از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس، خاطره نگاران، پژوهشگران و علاقه‌مندان برای حضور در این محفل اظهار داشت: پاسگاه «زید» در شمال منطقه عمومی شلمچه در غرب جاده اهواز ـ خرمشهر، از محورهای اولیه عراق و از راه‌های دستیابی به این جاده و همچنین یکی از محورهای عملیات رمضان بوده است.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان ادامه داد: در سال 1363 تیپ الغدیر در خط پدافندی منطقه زید مستقر بود که ارتش بعث عراق با یک تک، بخشی از منطقه را تصرف کرد، اما بلافاصله الغدیریان به فرماندهی شهید حاج ابراهیم جعفر زاده پاتک کرده و منطقه را پس گرفتند که در خطبه‎‎های نماز جمعه تهران با تعبیر «تیپ پیروز الغدیر» به آن پرداخته شد و ازآن‌پس تیپ یزدی‌ها به تیپ پیروز الغدیر معروف شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار