کد خبر: ۵۰۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 15 October 2017
به گزارش «تابناک یزد» فرماندار یزد گفت: در راستای رفع مسائلی که در ارتباط با اتباع خارجی در یزد وجود دارد، کمیته ساماندهی اتباع خارجی در یزد تشکیل شد.
 مصطفی سالاری در نشست کمیته ساماندهی اتباع خارجی شهرستان یزد اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته کمیته ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان تشکیل شده که امیدواریم در نیمه دوم سال 96 این موضوع به صورت جدی پیگیری شود تا بتوانیم با ارائه راهکارهای جدید علاوه رفع مسائل و مشکلات موجود، پاسخگوی مطالبات مردم در این زمینه باشیم.

وی با تأکید به ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان یزد تصریح کرد: در نظر داریم تا با هماهنگی و اهتمام ویژه دستگاه‌ها قوانین مربوط به نحوه سکونت، اشتغال، تحصیل فرزندان و موارد دیگر مرتبط با اتباع به نحو مطلوبی اجرایی شود و با ارتقای خدمات بهداشتی و آموزشی و فرهنگی زمینه آشنایی هر چه بیشتر آنان با آداب و فرهنگ ایران اسلامی را فراهم سازیم.

وی با اشاره به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با اتباع خارجی گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با جو سازی به دنبال القا در مورد رفتار نامناسب جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین به مخاطبین خود هستند در حالیکه مسئولان عالی رتبه کشور بارها در مجامع عمومی تأکید بر اقدامات اخلاقی و رعایت قوانین و مقررات با این افراد داشته‌اند.

سالاری به ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو اشاره و خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور گسترده گردشگران خارجی در شهر تاریخی یزد هستیم، بنابراین لازم است در همه حوزه‌ها زمینه را برای میزبانی شایسته از این گردشگران که از اقصی نقاط دنیا هستند و سفیران ایران محسوب می‌شوند را  فراهم نماییم.

فرماندار یزد خواستار تشکیل جلسات این کمیته به صورت ماهیانه شد و عنوان کرد: در جلسه بعدی برش شهرستانی وظایف دستگاه‌های اجرایی در موضوعات مختلف ساماندهی اتباع خارجی تهیه و ابلاغ می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار