شهردار یاسبرین مجارستان گفت: با اقدام های موثر مسئولان شهرهای یزد و یاسبرین و موافقت هایی که قرار است در تهران صورت گیرد، زمینه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری های متقابل میان این 2 شهر فراهم تر خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،« سابو تامش» در نشست علنی شورا به خواهرخواندگی یاسبرین با یزد اشاره کرد و افزود: مدت هفت سال به عنوان شهردار فعالیت دارد و با توجه به خواهر خواندگی 2شهر که 22 سال از قرارداد آن می گذرد ، کارهایی در این مدت صورت انجام شده است.
وی ادامه داد: باید به آینده نگاه کنیم،از افکار اعضای شورای شهر نیز خوشحال هستم که به ما نزدیک هستند و انسجام خوبی هم در بین دوستان شورای شهر که بسیار موثر خواهد بود، وجود دارد، آرزو می کنم با همکاری شهرداری یزد گام های موثری برای توسعه روابط برداشته شود. 
وی ادامه داد: باید این صحبت ها را از روی کاغذ برداشت و عملیاتی کرد با صحبت هایی که شده می توانیم گروه های کاری را معرفی کنیم، شهرداری و استانداری هم کمک کننده مسائل هستند و با موافقت هایی که قرار است در تهران صورت بگیرد زمینه سرمایه گذاری متقابل فراهم خواهد شد.
به گفته تامش، در اولین قدم برقراری پرواز مستقیم بین 2 پایتخت است تا با حضور گردشگر، همکاری های اقتصادی هم شکل بگیرد. 
شهردار یاس برین ، زمینه های همکاری را بسیار گسترده ذکر کرد و افزود: باعث افتخار است، سفیر ایران در مجارستان یزدی است و این موضوع باعث تسریع در همکاری 2 شهر خواهد بود و در یزد اتفاق فرهنگی خوبی هم رخ داد که دانشگاه یزد با دانشگاه های مجارستان تفاهم نامه همکاری امضا کرده است. 
این مقام مجاری به حضورش در دانشکده معماری یزد و در جمع دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان با علاقه مندی خاصی در دانشکده حاضر بودند، بسیار برای من خوشحال کننده بود و افزون بر 30 دانشجو به دنبال طراحی برای نمادهایی از 2 شهر یزد و یاس برین بودند. 
وی ابرازامیدواری کرد: دانشجویان و استادان معماری دانشکده یاد شده سفری به مجارستان داشته باشند و این تعامل دانشگاهی با حضور دانشجویان کشورش در یزد هم شکل بگیرد. 
سابو تامش با بیان اینکه روابط اقتصادی و فرهنگی می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، تصریح کرد: ما نوید می دهیم ، هرچند در منطقه کوچکی قرار داریم اما با گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با یزد اثار مثبتی برای هر 2شهر فراهم کنیم.
میان شهرهای یزد و یاس برین در سال 1374 قرار داد خواهرخواندگی منعقد شد ، در سال 1391نماد شهر یاس برین مجارستان که به زبان مجاری، لهل کورت (شیپور) نامیده می شود در یکی از میدان های شهر یزد نصب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار