به دنبال اعتراض برخی از اولیاء دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دهشیر از توابع شهرستان تفت، آموزش و پرورش استان اعلام کرد: این موضوع مجدداً مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۰۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،دبیرستان‌های مذکور پس از گذشت قریب یک ماه از سال تحصلی در حالی عملاً تعطیل شده است که علت آن از سوی آموزش و پرورش به حدنصاب نرسیدن تعداد دانش‌آموزان اعلام شده است.

به همین دلیل نیز امروز جمعی از اولیاء دانش آموزان که به گفته خودشان از پیگیری‌هایشان از طریق آموزش و پرورش شهرستان تفت نتیجه نگرفته‌اند با حضور در آموزش و پرورش استان، خواهان تجدیدنظر مسئولان آموزش و پرورش استان در این باره شدند.

«محمدرضا قانع» مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در این باره به خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، گفت: این مدارس با وجود همراهی شورای برنامه‌ریزی این اداره کل در سال تحصیلی جدید به حد نصاب نرسید ولی با این حال مقرر شد که بار دیگر این مسئله در نشستی که فردا دوشنبه با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی، مسئولان محلی و آموزش و پرورش شهرستان تفت برگزار خواهد شد، مجدداً بررسی شود.

گفتنی است؛ در حالی که حدنصاب تشکیل کلاس‌های مستقل برای هر پایه تحصیلی در دوره متوسطه دوم 30 نفر تعریف شده است، در حال حاضر مجموع تعداد دانش‌آموزان پسر این مقطع تحصیلی در دهشیر 17 نفر و برای دختران کمتر از 15 نفر ثبت شده است.

براساس مقررات در چنین شرایطی غالباً دانش‌اموزان در مدارس شبانه‌روزی تجمیع یا از خدمات آموزش‌های راه دور با هزینه‌های آموزش و پرورش بهره‌مند می‌شود.

این شرایط در مقطع تحصیلی متوسطه اول که حدنصاب تشکیل کلاس مستقل 15 نفر در نظر گرفته شده استف علاوه بر مواد فوق شامل کلاس‌های چند پایه‌ای نیز می‌شود.

یاداور می‌شود؛ مقطع تحصیلی ابتدایی در استان فاقد هرگونه حدنصابی هست و حتی برای یک دانش‌آموز نیز کلاس تشکیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار