وزیر نفت در حالی خود را فردی سفارش ناپذیر می داند که موافقت وزیر نفت با استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روزها نقل محافل مجازی است.
کد خبر: ۵۰۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 16 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، بیژن زنگنه، وزیر نفت طی تماس تلفنی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سه سیما، در پاسخ به پرسش مجری که پرسید:« با توجه به اینکه مطرح می کنید فرد سفارش پذیری نیستید، چندی پیش نامه ای در فضای مجازی منتشر شده دال بر اینکه با به کارگیری دختر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کرده اید»، گفت: دختر این نماینده مجلس دارای مدرک دکتری (Ph.D) است. این در حالی است که ضوابط استخدامی برای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با دکتری متفاوت است. افراد دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باید از طریق آزمون جذب شوند، در حالیکه این شرایط برای مدرک دکتری وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدتی قبل هم شنیدم که استخدام نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی را مطرح کردند. نخست باید گفت این نمایندگان مامور به خدمت بودند. اما طرح این یک موضوع در راستای اهداف سیاسی بود که ما هم بحثی نداشتیم. 

این مقام مسوول در پاسخ به مجری که پرسید اگر فرد معرفی شده به شما، دختر یکی از نمایندگان مجلس نباشد هم با استخدام وی موافقت می کنید، تصریح کرد: اگر صلاحیت داشته باشد بله. نامه ها و درخواست هایی به نحوی به دست من می رسد و من پاسخ هایی به آن می دهم که پاسخ من به نامه آنها در فضای مجازی پخش نمی شود. 

وزیر نفت همچنین در پاسخ به اینکه به عقیده شما این جواب ها که مطرح کردید، قانع کننده است، گفت: از نظر من قانع کننده است اما باید دید برای افرادی که این پاسخ ها را می شوند نیز قانع کننده است یا خیر.

زنگنه در پایان خطاب به مجری برنامه گفت: باید تفاوت استخدام مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را با دکتری بدانید؛ که مجری نیز پاسخ داد که به طورطبیعی همینطور است و باید تفاوت یک فرد عادی دارای مدرک دکتری با دختر یک نماینده مجلس که دارای این مدرک است نیز دانست.

چندی است که دانشجویان دانشکده نفت، طی تجمعات زنجیره ای خواهان احقاق حق خود و به کارگیری در این صنعت هستند. اما وزیر نفت در واکنش به این درخواست، با اشاره به اینکه وزارت نفت مکلف به استخدام همگی این دانشجویان نیست گفته بود که تنها رتبه های الف این دانشکده را پس از گذران آزمون استخدام می کند. در چنین شرایطی که بسیاری از جوانان کشور با امید به آینده ای بهتر وارد دانشکده نفت می شوند، استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک نماینده دیگر خبرساز شد که البته با توجیه وزیر نفت همراه بود. توجیهی که قضاوت آن بر عهده مردم است.
 
 
//الف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار