کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان یزد در روزهای آتی پنج تا هشت درجه سردتر شود.
کد خبر: ۵۰۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 16 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»،محمدرضا شیرغلامی در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد گفت: دیروز دمای یزد در گرم‌ترین ساعت به 30 درجه سانتی‌گراد رسید و برای امروز و فردا نیز پیش‌بینی می‌شود همین وضعیت دمایی ادامه داشته باشد.

وی افزود: از اواخر روز سه‌شنبه و به‌طور دقیق‌تر چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های پرفشار و بخصوص توده‌هوای سرد از عرض‌های شمالی کشور، دمای هوای استان یزد به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد که در این رابطه پیش‌بینی می‌شود دما بین پنج تا هشت درجه سردتر شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد ادامه داد: برخلاف هفته‌های گذشته در استان یزد که نوسانات دمایی در سطح استان داشتیم، در این هفته هوای نسبتاً سرد در سطح استان ماندگار خواهد بود و تا چند روز خبری از افزایش دمای هوا نیست.

شیرغلامی تأکید کرد: مناطق کوهستانی استان در روزهای آتی برای نخستین بار دمای هوای صفر و زیر صفر را تجربه می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان امروز در گرم‌ترین ساعات به 30، فردا به 31 و چهارشنبه به 23 درجه و کمینه دما در این سه روز به ترتیب به 15، 12 و 9 درجه سانتی‌گراد برسد.

وی تصریح کرد: در این هفته بارندگی در استان یزد پیش‌بینی نمی‌شود؛ اما برای روز چهارشنبه افزایش ابر در آسمان استان را خواهیم داشت. از بعدازظهر سه‌شنبه شاهد وزش باد نسبتاً شدیدی در سطح استان خواهیم بود که این پدیده می‌تواند در مناطق مستعد گردوخاک را موجب شود. وزش باد در روز چهارشنبه با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار