کد خبر: ۵۰۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 17 October 2017
 به گزارش «تابناک یزد»،رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد با اشاره به اینکه دوره‌های تک پودمانی در مراکز علمی کاربردی یزد اجرا می‌شود گفت: توقف جذب دانشجو در دو مرکز علمی کاربردی یزد خبر داد.
 محمدصالح احمدی در نشست خبری که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی نسبتا جوان است و به نسبت دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور که به مباحث نظری می‌پردازند، رویکرد متفاوتی دارد و مباحث مهارتی را به دانشجویان آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این مباحث مورد توجه و نیاز بازار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 82 هزار دانشجو در استان یزد مشغول به تحصیل هستند که 6 هزار نفر از این دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که هفت و نیم درصد کل دانشجویان استان را شامل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگ مدرک‌گرایی الان نسبت به فرهنگ مهارت‌گرایی غلبه دارد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه باید 30 درصد دانشجویان مهارتی باشند در حالی که الان این آمار 15 درصد است.

احمدی برگزاری دوره‌های تک پودمانی را یکی از مهمترین اقدامات این دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دوره‌های تک پودمانی شامل ارائه چند تک درس است که شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های مختلف و حتی اصناف می‌توانند اقدام به تشکیل این دوره‌ها کنند.

وی با بیان اینکه جذب دانشجو در دو مرکز علمی کاربردی یزد متوقف شده گفت: در حال حاضر 23 مرکز علمی کاربردی در استان یزد فعال هستند که در حوزه‌های فرهنگ و هنر، صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی و کشاورزی در حال آموزش‌های مهارتی به دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان یزد ادامه داد: بیش از 80 درصد از دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، افرادی هستند که جذب بازار کار می‌شوند و مشکلی در زمینه اشتغال ندارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار