کد خبر: ۵۱۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 17 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،آیین رونمایی از جلد اول کتاب «السابقون» اثر نویسنده ابرکوهی با حضور مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در روستای مریم‌آباد شهرستان ابرکوه برگزار شد .

 آیین رونمایی از کتاب «السابقون» (نقش روستای مریم‌آباد در دفاع مقدس (جلد اول)) نوشته «محمدرضا بابایی» با حضور سرهنگ «محمد رجبی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای مریم‌آباد برگزار شد .

«محمدرضا بابایی» نويسنده اين كتاب در اين رابطه گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در ثبت و ضبط جزئیات دوران دفاع مقدس به‌ عنوان گنجینه تمام‌نشدنی برای آیندگان و اهمیت فوق‌العاده این برهه از تاریخ ایران کتاب «السابقون» در راستای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و بازماندگان جنگ تحمیلی تألیف شده است .

وي که پیش از این کتاب های «همگام با حماسه» و «نمی از ایثار» را به رشته تحریر در آورده است، اظهار كرد: کتاب مذکور در سه فصل به بیان کلیاتی راجع به جنگ تحمیلی، پیشینه شهرستان ابرکوه و چگونگی وضعیت آن در هنگام جنگ، نقش مردم ابرکوه در دفاع مقدس، پیشینه روستای مریم‌آباد و نقش مردم آن در جنگ تحمیلی، شهدا و جانبازان و نهایتاً خاطرات رزمندگان این دیار از دفاع مقدس، در 208 صفحه می‌پردازد .

«محمد رجبی» مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس نيز با بیان این که دوران دفاع مقدس اوج اقتدار ملت ایران بود، افزود: اين كتاب در راستای طرح «السابقون»  كه از سه سال قبل كليد خورده که در اين مدت منجر به چاپ قريب 80 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس شده است، تهيه و انتشار يافت.

گفتنی است، در آیین رونمایی از کتاب «السابقون» حجت‌الاسلام فتاحی امام‌جمعه موقت ابركوه، آقایی بخشدار مرکزی، حیدری معاون فرماندار، فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، کریمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابركوه، خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان روستای مریم‌آباد حضور داشتند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار