رئیس پلیس فتای سمنان خبر داد
رئیس پلیس فتای استان سمنان از کشف 92 درصدی پرونده‌های ورودی به پلیس فتای این استان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۱۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 19 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین صادقی‌کاشان گفت: اولویت‌های جرائم در شش ماهه سال‌جاری در استان سمنان به ترتیب فراوانی برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت اینترنتی است.

وی با تأکید بر اینکه 92 درصد پرونده‌های ورودی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با تلاش کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا در شش ماهه اول سالجاری پی‌جویی و کشف شده است، افزود: 71 درصد متهمانی که به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، را مردان و 29 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان بیان کرد: بیشترین متهمان دستگیرشده دارای میانگین سنی 17 تا 25 سال بوده و 45 درصد بزهکاران اینترنتی که در شش ماهه سال جاری به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، دارای تحصیلات عالی دانشگاهی بودند.

صادقی‌کاشان بیان کرد: با توجه به افزایش جرائم در فضای مجازی به‌خصوص در حوزه بانکداری، کلیه کاربران فضای سایبر نکات امنیتی را در این حوزه مدنظر قرار دهند و از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد هستند، خرید کنند و بدانند که مراکزی که کالاهای ممنوعه، غیرمجاز و یا پایین‌تر از قیمت واقعی کالا را تبلیغ می‌کنند، به‌هیچ‌عنوان قابل اعتماد نیست.

وی تأکید کرد: کاربران باید در زمان پرداخت وجه به‌صورت الکترونیکی حتماً نکات ایمنی درگاه‌های بانکی اعم از https، صفحه‌کلید مجازی و نام بانک مدنظر قرار دهند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افزود: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

برچسب ها: پلیس فتا ، دستگاه قضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار