معاون استانداری سمنان:
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به ضرورت ارتباط نزدیک‌تر صنعت و دانشگاه، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای بهبود شرایط تولید نیازمند نیروهای فنی و مجرب برآمده از هم‌افزایی دانشگاه و صنعت است.
کد خبر: ۵۱۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 19 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمد همتیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید با همکاری و هم افزایی مراکز آموزش عالی، برگزاری نشست های تخصصی با دانشگاه ها و دستگاه های مرتبط آموزشی شاهد افزایش مهارت در نیروی کار باشیم.


وی با اشاره به این که مشکلات صادرکنندگان بخشی مربوط به استان و کشور است، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات صادرات با همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه هم افزایی گمرک در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با اشاره به اعلام آمادگی بانک ها برای پرداخت تسهیلات رونق تولید با نرخ سود فعلی، اظهارداشت: با روی کار آمدن دولت دوازدهم و تدابیر در نظر گرفته شده، کاهش نرخ کارمزد بانکی به کمک بیشتر به صنعتگران برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال منجر می‌شود.

همتیان تصریح کرد : آموزش 600 واحد تولیدی در سال 96 در اتاق بازرگانی در نظر گرفته شده و تا کنون بیش از پنج نشست آموزشی برای واحدها در سال 96 برگزار شده است.

وی اضافه کرد : در سال گذشته بیش از 16 جلسه آموزش در قالب کلاس های آموزشی مهارت های فروش، تولید برگزار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان ادامه داد : پیوند صنعت و دانشگاه و برگزاری دورهای تخصصی و عبور کردن از مرز آموزش های غیرکاربردی باید بیش از پیش برای بهبود تولید و کیفیت کالا و افزایش صادرات در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در 6 ماهه اول امسال از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 17 درصد افزایش داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار