مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : با خرید 22هزار و 467 تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به ارزش 290میلیارد ریال ،کار خرید این محصول در سال زراعی جاری پایان یافت.
کد خبر: ۵۱۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 19 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،محمدعلی حاتمی زاده با بیان اینکه خرید محصول گندم نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش دارد، اظهارکرد: این میزان گندم از 13مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی و بخش خصوصی خریداری شده است.

** پرداخت 55 درصد بهای گندم خریداری شده به کشاورزان
وی با بیان اینکه امسال بیشترین گندم از شهرستان های ابرکوه و خاتم از قرار کیلویی 13 هزار ریال از تولید کنندگان خریداری شد، یادآور شد: تاکنون 55 درصد بهای خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است .
این مسوول با بیان اینکه امسال 15هزار و 720 تن گندم از کشاورزان ابرکوه خریداری شد، افزود: این شهرستان برای چهارمین سال متوالی رتبه نخست خرید گندم استان را کسب کرد.
حاتمی زاده سطح زیرکشت گندم استان را 11هزار و 200هکتار ذکر کرد و یادآور شد: با احتساب برداشت سه هزار و 700 تا چهار هزار کیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از 41 هزارتن گندم در استان تولید شده است.
33 درصد سطح زیر کشت استان (38 هزار هکتار) به محصولات زراعی اختصاص دارد که سهم بخش محصولات زراعی از تولید 36 درصد به میزان 520 هزار تن است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار