در پی تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد:
آیت الله مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در همایش هم اندیشی نخبگان نظارتی شورای نگهبان در استان یزد تاکید کرد غیر مسلمانان اهلیت نمایندگی مسلمانان در شوراهای اسلامی را ندارند.
کد خبر: ۵۱۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 20 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،آیت الله مدرسی افزود: کسی که دین اسلام را قبول ندارد و یا با احکام و فقه اسلام مخالف است نمی‌تواند نمایندگی مسلمانان را داشته باشند و این موضوع با منطق سازگار نیست.
آیت الله مدرسی با اشاره به کلام امام راحل گفت: امام تاکید کرده اند: که در شورا‌هایی که تشکیل می‌شود غیر مسلمان نباید باشد مگر در مواردی که اقلیت‌ها در آن منطقه در اکثریت باشند. وی افزود شورای نگهبان هم طبق قانون اساسی و بر اساس نظر شرع و کلام امام تاکید کرد غیر مسلمان در جایی که در اکثریت نباشند حق نمایندگی مسلمانان را ندارد.
وی  تصریح کرد طبق قانون اساسی اقلیت‌ها هر کدام یک نماینده می‌توانند آن هم برای قشر خود داشته باشند مثلا کلیمیان یا زرتشتیان هر کدام می‌توانند یک نماینده در مجلس برای خود داشته باشند.
عضو فق‌های شورای نگهبان با بیان اینکه امروز نظام اسلامی  بیشترین زمینه  و ارفاق رابرای حضور اقلیت‌ها و زندگی ان‌ها فراهم کرده است گفت: حالا در چنین شرایطی عده‌ای علی رغم اعلام رسمی و علی رغم قانون اساسی، قانون عادی و قانون شرع، مخالف نظر شورای نگهبان عمل می‌کنند و با وجود اینکه قاضی حکم داده است  به مخالفت، مقاومت و ستیزه جویی پرداخته اند.
آیت الله مدرسی گفت: متاسفانه عده ایی می‌گویند حتی اگر حکم قطعی صادر شود می‌گویند ما زیر بار نمی‌رویم و امروز ما نباید در قبال این مسئله بی تفاوت باشیم بلکه باید با صحبت و ارشاد و روشنگری مردم جلوی آنرا بگیریم. آیه ا. لله مدرسی گفت: امروز باید جلوی این روزنه‌ها را بگیریم و اجازه ندهیم دشمن از این روزنه‌ها سوء استفاده کند.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: امروز باید ضمن حفظ وحدت و هوشیاری در دام دشمن نیفتیم و به احکام و قوانین احترام بگذاریم و نباید با قوه قضابیه در احکام صادره مخالفت کنیم.
عضو فق‌های شورای نگهبان در این مراسم  بر ضرورت زمینه سازی برای زدودن هر گونه انحراف از جمله دروغ و فریب  در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و خواستار توجه به خلا‌های قانونی در خصوص موضوع تبلیغات انتخاباتی و تدوین قوانینی در این خصوص برای برخورد با افراد متقلب، دروغگو و تهمت زن در تبلیغات انتخابات شد.  
همایش هم اندیشی نخبگان نظارتی شورای نگهبان در استان یزد با هدف هم اندیشی نخبگان نظارتی استان و بهره گیری از توانمندی‌های ان‌ها وروشنگری نخبگان نظارتی برگزار شد. هم اکنون ۳۵۰۰ ناظر شورای نگهبان در سطح استان فعالیت می‌کنند که بیش از یکصد نفر انان را نخبگان نظارتی شامل می‌شوند.
 
'گفتنی  است دیوان عدالت اداری اخیرا در پی شکایت شخصی سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد را از ادامه فعالیت در این شورا تعلیق موقت کرد. این رای دادگاه اگر چه اجرا شده واین عضو فعلا در شورا حضور ندارد اما اعتراضات و انتقاداتی را در سطح محافل سیاسی و فضای مجازی و رسانه ای به دنبال داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار