دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، گفت: ۱۸ درصد کسانی که قلیان می‌کشند، معتاد می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 21 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمدرضا مسجدی" عرضه قلیان را مغایر با انضباط اجتماعی دانست و اظهار داشت: زنگ خطری در کشور به صدا درآمده و آن گسترش مصرف قلیان در میان جوانان است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، تصریح کرد: طی تحقیقات به عمل آمده 25 درصد آقایان بالای 17 سال و 5 درصد خانم های بالای 17 سال دخانیات استعمال می کنند.

مسجدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بیان کرد: مطالعات انجام شده حاکی از آن است که استعمال قلیان در دختران در برخی از مراکز به 35 درصد و در میان پسران تا 42 درصد رسیده است و این آمار مربوط به سنین دبیرستان و دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری قلیان قسمتی از قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات است، افزود: قهوه خانه مجوز دار جدید که مجوز عرضه قلیان داشته باشد، نداریم.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با بیان اینکه در مورد قلیان سنت شکنی عجیبی در حال رخ دادن است، گفت: 18 درصد کسانی که قلیان می‌کشند، معتاد می‌شوند.

همچنین "محمد جواد حشمتی" معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در ادامه این برنامه و در گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات لازم‌الاجرا است و باید در کل کشور اجرا شود، اظهار داشت: وزارت بهداشت به شدت به دنبال اجرای قانون است اما وزارت کشور به جهت مسائل مختلف مخالف اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار