کد خبر: ۵۱۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 23 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رشد 2.5 برابري پرداخت زكات توسط يزدي‌ها در سال جاري، اعلام كرد: 43   درصد زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه‌ي‌ ساخت و تکمیل طرح‌‌های عام‌المنفعه و 57 درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد اختصاص یافت .
 «غلامرضا مشعل‌چی» با اشاره به رشد 2.5 برابری پرداخت زکات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 750 میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل طرح‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است .

وی با اشاره به این که بیشتر زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به اقلام گندم و خرما بوده است، بیان کرد: 43 درصد زکات جمع‌آوری‌شده درزمینهٔ ساخت و تکمیل طرح‌‌های عام‌المنفعه و 57 درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد در شش‌ماهه نخست سال 96 اختصاص یافت .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان با بیان این که از ۷۶۸ روستای سطح استان و ۱۷۷ روستا مشمول پرداخت زکات هستند، گفت: تاکنون چهار میلیارد و 590 میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است .

وی گفت: یک میلیارد و 979 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری ‌شده در زمینه‌ي ساخت و مرمت و بازسازی 30 مورد طرح عام‌المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و حوزه علمیه و دو میلیارد و 611 میلیون تومان نیز برای تأمین جهیزیه (دو درصد)، کمک‌ معیشت (66 درصد)، درمان (چهار درصد)، مسکن نیازمندان (سه درصد)، تحصیلی (یک درصد) و آزادی زندانیان آبرومند نیازمند (24 درصد) در شش‌ماهه نخست امسال هزینه شده است .

مشعل‌چی با بیان این که 85 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده مستحب و مابقی زکات واجب بوده است، افزود: 552 نفر از عاملین و مبلغان افتخاری روستایی و شهری در خصوص جمع‌آوری زکات با کمیته امداد همکاری دارند .

اين مسئول بیان کرد: طی این مدت از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، 572 میلیون تومان مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی توسط مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار