مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد مطرح کرد:
کد خبر: ۵۱۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 23 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»، 176 میلیون تومان کمک بلاعوض و 586 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و وام اشتغال در شش‌ماهه نخست سال 96 به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بهاباد پرداخت شد.
 مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد به تشریح خدمات ارائه‌شده به مددجویان بهابادی طی شش‌ماهه نخست سال جاری در بخش‌های اشتغال، حمایت، فرهنگی، بهداشت و درمان و مسکن پرداخت.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رمضان باقری، مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت ازجمله سیاست‌های مهم کمیته امداد است، گفت: 176 میلیون تومان کمک بلاعوض و 586 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و وام اشتغال در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بهاباد پرداخت شد.
وی افزود: ۲۶ مورد وام اشتغال در زمینه‌های مختلف شغلی در شش‌ماهه نخست امسال با اختصاص 517 میلیون تومان از محل منابع بانکی وامدادی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد بیان کرد: 69 میلیون تومان از تسهیلات اعطایی نیز در قالب وام قرض‌الحسنه کارگشایی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی به ۳۳ نفر از مددجویان تحت حمایت در شش‌ماهه ابتدای سال جاری اختصاص پیدا کرد.
وی در ادامه به خدمات عمرانی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد سرپناه برای مددجویان فاقد مسکن مناسب ازجمله رویکردهای اساسی این نهاد است به همین منظور در شش‌ماهه نخست امسال 58 میلیون تومان درزمینهٔ تعمیر و بازسازی ۴۲ منزل مددجویی هزینه شد که این میزان هزینه کرد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.
باقری افزود: همچنین طی این مدت ۹ نوعروس تحت حمایت با دریافت 23 میلیون تومان کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند.
وی با اشاره به اختصاص 19 میلیون تومان برای انجام امور فرهنگی جامعه هدف تحت حمایت گفت: ۲۱۸ دانشجو و دانش‌آموز از حمایت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان بهاباد استفاده می‌کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی بوده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد افزود: هم‌اکنون ۲۶۴ خانوار تحت حمایت با جمعیت ۵۱۲ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان بهاباد بهره‌مند هستند، تعداد خانوار تحت حمایت ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ کاهش داشته است.
وی با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: درزمینهٔ ارائه خدمات بهداشت و درمان به جامعه هدف تحت حمایت 15 میلیون تومان طی شش‌ماهه نخست سال جاری پرداخت‌شده است.
باقری ادامه داد: ۱۰۶ خانوار تحت حمایت این نهاد مشمول بیمه‌های اجتماعی هستند که در این زمینه نیز 147 میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی در طی این مدت هزینه شد.
وی درباره عملکرد این نهاد برای تأمین امنیت تغذیه مددجویان گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان (کودکان کمتر از پنج سال) 33 میلیون تومان به ۷۷ خانوار مشمول این طرح کمک کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵، ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار