کد خبر: ۵۱۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 24 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد مطرح کرد: 176میلیون تومان کمک بلاعوض و 586میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و وام اشتغال در شش‌ماهه نخست سال96 به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بهاباد پرداخت شد.
رمضان باقری بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت ازجمله سیاست‌های مهم کمیته امداد است، گفت: ۲۶مورد وام اشتغال در زمینه‌های مختلف شغلی در شش‌ماهه نخست امسال با اختصاص 517میلیون تومان از محل منابع بانکی وامدادی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد.
وی اشاره کرد: 69میلیون تومان از تسهیلات اعطایی نیز در قالب وام قرض‌الحسنه کارگشایی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی به ۳۳نفر از مددجویان تحت حمایت در شش‌ماهه ابتدای سال جاری اختصاص پیدا کرد.
باقری گفت: ایجاد سرپناه برای مددجویان فاقد مسکن مناسب ازجمله رویکردهای اساسی این نهاد است به همین منظور در شش‌ماهه نخست امسال 58 میلیون تومان درزمینهٔ تعمیر و بازسازی ۴۲منزل مددجویی هزینه شد که این میزان هزینه کرد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴۳درصد رشد داشته است.  
وی گفت: همچنین طی این مدت ۹ نوعروس تحت حمایت با دریافت 23میلیون تومان کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند.
باقری با اشاره به اختصاص 19میلیون تومان برای انجام امور فرهنگی جامعه هدف تحت حمایت گفت: ۲۱۸دانشجو و دانش‌آموز از حمایت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان بهاباد استفاده می‌کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی بوده است.
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: هم‌اکنون ۲۶۴خانوار تحت حمایت با جمعیت ۵۱۲نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان بهاباد بهره‌مند هستند، تعداد خانوار تحت حمایت ۳۴درصد نسبت به مدت مشابه در سال۹۵ کاهش داشته است.
وی با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: در زمینهٔ ارائه خدمات بهداشت و درمان به جامعه هدف تحت حمایت 15میلیون تومان طی شش‌ماهه نخست سال جاری پرداخت‌شده است.
باقری ادامه داد: ۱۰۶خانوار تحت حمایت این نهاد مشمول بیمه‌های اجتماعی هستند که در این زمینه نیز 147میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی در طی این مدت هزینه شد.   
مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان(کودکان کمتر از پنج سال) 33میلیون تومان به ۷۷خانوار مشمول این طرح کمک کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه در سال۹۵، ۳۶درصد رشد را نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار