متأسفانه امروزه در بیش از 300 روستا آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد و مردم برای آب شرب نیز با مشکل روبرو هستند.
کد خبر: ۵۱۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 04 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: متأسفانه امروزه در بیش از 300 روستا آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد و مردم برای آب شرب نیز با مشکل روبرو هستند.

محمد یارمند در اولین نشست حفاظت از رودخانه‌ها و منابع آب استان یزد با اشاره به جایگاه عظیم و ویژه دهیاران در مدیریت روستاها، گفت: دهیار به‌عنوان مدیر روستا ایفاگر نقش مهمی هستند و بیش از 47 وظیفه در قانون دهیاری‌ها برای شخص دهیار تعیین‌شده است.

وی تصریح کرد: دهیار وظیفه دارد تا تدابیر لازم را برای حفظ روستا اتخاذ کرده و دقت لازم را داشته باشد؛ لذا هیچ‌کس به جزء شخص دهیار مدیریت بهینه را در روستا نمی‌تواند داشته باشد و با شناخت کامل وظایفی که طبق قانون بر عهده آ ن هاست باید بتوانند هوشمندانه و قانونی حداقل وظایف را انجام دهد.

مدیرکل روستایی استان بابیان دو عامل نهادسازی و تغییر رویکرد، تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه اتفاق افتد باید این دو عامل با یکدیگر اجرا شود که با این تفاسیر در حال حاضر نهادسازی به‌خوبی در حال انجام است لیکن تغییر نگرش و رویکرد است که در مردم روستا باید اتفاق بیفتد و بحث مدیریت منابع آبی و حفظ مسیل‌ها و رودخانه‌ها و جلوگیری از تعدی به حریم رودخانه‌ها در دستور کار قرار بگیرد و مردم مطلع شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر نقش و وظیفه دهیاران در جهت حفظ حرایم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلف در بستر رودخانه‌ها و حریم، خاطرنشان کرد: طبق قوانین ایجاد هرگونه اعیانی و غرس نهال در حرایم، مسیل‌ها و رودخانه‌ها ممنوع است و قانون در مبحث کشت و زرع به‌صورت موقت اجازه صادر کرده است.

یارمند اظهار داشت: دهیاران موظف‌اند در رابطه با جلوگیری از تخلفات با سازمان آب منطقه‌ای همکاری‌های لازم را داشته باشند و این خود منجر به توسعه روستاها و حفظ اصالت آن خواهد شد.

وی با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از صورت گرفتن تخلفات، تصریح کرد: در بحث ساخت‌وسازها و اجرای پرونده‌ها به کمیسیون 99 که از وظایف دهیاران است، باید نظارت‌هایی وجود داشته باشد تا منجر به صدور حکم تخریب نشود که این عامل خوشایند نبوده و تبعات خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

مدیرکل روستایی استان با اشاره به اینکه مبحث حریم رودخانه‌ها موضوعی نیست که دولت از آن کوتاه آید، اذعان کرد: با مشارکت و همکاری دهیاران شاهد روزی خواهیم بود که کمترین تعدی و تعرض به این حرایم صورت گیرد.

این مقام مسئول بابیان افزایش روزافزون چاه‌های غیرمجاز، عنوان کرد: متأسفانه مردم نسبت به این مسئله کم‌توجه شده‌اند و این خود یک چالش و بحران محسوب می‌شود؛ متأسفانه امروزه در بیش از 300 روستا آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد و مردم برای آب شرب نیز با مشکل روبرو هستند.

یارمند در پایان با اشاره به لزوم وجود آب در زیبایی و طراوت طبیعت و روستاها، گفت: ما باید حداقل آن فضای سبز موجود و باغاتی را که داریم باتدبیر و همت دولت حفظ کنیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار