مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد گفت: 9 درصد جمعیت استان، عضو 110باب کتابخانه های عمومی تحت مدیریت این نهاد فرهنگی هستند.
کد خبر: ۵۲۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 13 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»رقیه دوست فاطمی ها  افزود: 102هزار نفر عضو کتابخانه های استان هستند .
وی با بیان اینکه 250 کتابدار در کتابخانه های استان فعالیت دارند ، افزود: هم اکنون 2 میلیون و 10هزار جلد کتاب با موضوع های مختلف در مخزن کتابخانه های عمومی موجود است.
دوست فاطمی ها، تصریح کرد: در یکسال گذشته یک میلیون و 97 هزار نسخه کتاب به صورت امانی در اختیار علاقه مندان به مطالعه کتاب قرار گرفته است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های استان همچنین به نقش خیران در توسعه فضای کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: تاکنون خیران 30 باب کتابخانه احداث کردند.
وی با اشاره به اهمیت تقویت بخش کودک کتابخانه های عمومی استان یادآورشد: برگزاری مسابقات آنلاین، مکتوب و نقاشی در کتابخانه ها در راستای تقویت بخش کودکان است.
این مسوول ادامه داد: در مخزن کتابخانه شرف الدین علی یزدی که در هسته مرکزی شهر یزد قرار دارد،ت بیش از 60 هزار جلد کتاب موجود است و مردم استقبال خوبی برای مطالعه کتاب در این محل دارند.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد ، ادای احترام کتابداران استان به مقام سومین شهید محراب آیت الله صدوقی ، شرکت در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد و ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی و اعلام برنامه های هفته کتاب ، رونمایی از بخش تازه تجهیز شده نابینایان و کم بینایان و برگزاری نشست تخصصی ویژه آنها را از جمله برنامه های هفته یاد شده برشمرد.
دوست فاطمی ها، پذیرش عضو رایگان در کتابخانه های عمومی استان ، دیدار با پدر شهید مطلب شفیعی- خیّر کتابخانه ساز ، برگزاری نشست کتاب‌خوان کودک و نوجوان بهاباد ، بازگشایی کتابخانه روستایی منتظران مهدیه بافق و نشست کتاب‌خوان ویژه نویسندگان یزدی را دیگر برنامه های هفته کتاب بیان کرد.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395،استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 656 هزار نفر آن در شهرستان یزد زندگی می کنند.
همچنین با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد و محمد محامدی سرپرست فرمانداری ابرکوه، کتابخانه شهید ذبیح اله شفیعی روستای رئیس‌آباد بخش مرکزی ابرکوه عصر دیروز بازگشایی شد.
این کتابخانه روستایی سال گذشته به عنوان یکی از 10باب کتابخانه برتر کشور انتخاب شد و برای مرمت و بازسازی آن بیش از 550 میلیون ریال هزینه شد.
هم اکنون در مخزن کتابخانه رئیس آباد بیش از 6 هزار جلد با پنج هزار و 500 عنوان کتاب موجود است و 500 نفر عضو کتابخانه هستند.
شهرستان ابرکوه هفت باب کتابخانه عمومی دارد و در این کتابخانه ها 75 هزار و 100 جلد کتاب موجود است که 10درصد جمعیت 53 هزار نفری آن عضو فعال کتابخانه ها عمومی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار