کد خبر: ۵۲۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 13 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان یزد گفت: اولین پروانه نشان استاندارد حلال برای فرآورده گوشت قرمز دام در کل کشور و همچنین اولین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیور در استان یزد توسط این اداره کل صادر شد .

 «ناهید شجاعی فرد» در این باره ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی در جهان اسلام، رعایت احکام الهی در تهیه و تامین مواد غذایی و توسعه برند حلال برای صادرات کالاهای حلال و به ‌دست آوردن بازارهای جهانی است .

این مقام مسئول گفت: در این راستا و از آن جایی که یزد از قدیم به عنوان دارالعباده معروف بوده است، یکی از واحدهای کشتارگاه صنعتی استان، پس از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و به کارگیری کارشناس امور اسلامی حلال، موفق به دریافت پروانه نشان استاندارد حلال برای فرآورده گوشت قرمز دام  برای نخستین بار در کشور شد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی مرتبط، همواره تلاش کرده است دیدگاه‌های خود را که منبعث از اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی است مطرح کند،که اداره کل استاندارد استان یزد نیز به پیروی از این خط مشی و با توجه به وجود استانداردهای مرتبط به عنوان مرجع و سند قانونی ،جهت تحقق شعار «یزد استان پیشرو در استاندارد سازی» مبادرت به صدور پروانه‌های نشان استاندارد حلال کرده است .

این مقام مسئول گفت: تدوین استاندارد ملی ایران به شماره 12000با عنوان «غذای حلال – راهنمای عمومی استاندارد» در مهرماه 1388 به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر شده است.

وی هدف از تدوین این استاندارد را تعیین الزامات و ویژگی‌های پایه برای انطباق مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی (در هر مرحله از زنجیره غذایی) با احکام و قوانین اسلام خواند که در این راستا اداره کل استاندارد استان یزد توانسته است اولین نشان استاندارد حلال برای فرآورده طیوررا نیز در استان به یک واحد تولیدی اعطا کند.

شجاعی فرد در پایان تاکید کرد: پروانه‌های استاندارد صادره به شکل تشویقی است و از طریق عقد قرارداد با واحدهای مذکور به صورت  یک ساله واگذار می‌شود که در صورت استمرار شرایط کیفی واحدها، بعد از گزارش بازرسان و کارشناسان مربوطه تمدید می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار