کد خبر: ۵۲۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 November 2017
به گزارش «تابناک یزد» رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان یزد با بیان این‌که تیم‌های امدادی و اورژانس استان از دیشب در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب مستقر شدند،‌گفت:‌ تاکنون 19 نفر تکنسین و پرنسل فوریت‌های پزشکی یزد به همراه پنج دستگاه اتوبوس اورژانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

دکتر «احمد دهقان» با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی اولین مرکز درمانی کشور بوده که برای امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و سرپل ذهاب آماده شده است، اظهار کرد: کادر درمانی و پرسنل فوریت‌های پزشکی استان یزد که پیش از این برای ارائه خدمات اورژانسی به زائران اربعین حسینی اعزام شده بودند، فراخوان شده و از دیشب 21 آبان ماه در موقعیت سر پل ذهاب مستقر شدند.

وی افزود: اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس اورژانس و اعزام 19 نفر از تکنسین ها و پرسنل فوریت‌های پزشکی استان یزد به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب، از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان یزد در ادامه با بیان این‌که دانشگاه شهید صدوقی آمادگی خود را برای پذیرش 200 نفر از مجروحان زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب اعلام کرده است، گفت: بعداز ظهر امروز دوشنبه 22 آبان ماه سه نفر از پزشکان متخصص استان به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام می‌شوند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس استان یزد در حالت آماده باش برای کمک احتمالی هستند، تصریح کرد: حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم آمادگی خود را برای ارائه خدمات بهداشتی به زلزله زدگان اعلام کرده است.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: پرسنل مامایی،‌فوریت‌های پزشکی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم برای ارائه خدمات به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کردند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار