کد خبر: ۵۲۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 13 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»دادگستری شهرستان میبد پيشنهاد اجراي طرح ابن السبيل در ميبد را به شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ارائه كرد كه با تایید اتاق فکر این شورا مواجه شد.

 «حسین دهقانی» ريیس دادگستری شهرستان میبد در اين باره گفت: طرح ابن‌السبیل با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پر کردن خلاهای فرهنگی در خانواده‌هایی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی مختلفی مانند ازیاد طلاق در یک خانواده، ازدیاد و تکرار محکومیت کیفری و منزوی بودن برخی خانواده‌ها اجرا می‌شود .

وی افزود: در این طرح، فردی فرهنگی، اجتماعی و جهادی انتخاب شده که از نزدیک به سراغ این خانواده‌ها رفته و ضمن آمارگیری به بررسی مشکلات و علل بروز ناهنجاری‌ها در آنها مي‌پردازد، سپس این خانواده‌ها جهت حل مشکلات به دستگاه‌های مربوطه معرفی مي‌شود تا به صورت سریع و ویژه به مشکلات آنها رسیدگی شود .

این مقام قضایی درباره زمان اجرایی شدن این طرح، اظهار كرد: این طرح با پیشنهاد دادگستری شهرستان در شورای فرهنگ عمومی مطرح به تصویب رسیده است که پس از انجام یک‌سری کارهای پژوهشی بر روی این طرح، شناسایی خانواده‌ها و انتخاب فرد مجری صورت می‌گیرد و طرح عملیاتی می‌شود .

وي تصریح کرد: پس از شناسایی معضلات و مشکلات این خانواده‌ها مانند مسئله بیکاری و اشتغال آنها به ادارات مربوطه و متولی امر ارجاع و مشکلات آنها به طور ویژه و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود .

دهقانی در پایان اظهار كرد: این طرح از اول زمستان سال‌جاری اجرایی خواهد شد که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش آسیب‌های و معضلات اجتماعی در خانواده‌های هدف باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار