کد خبر: ۵۲۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 14 November 2017
به گزارش «تابناک یزد» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌‏‏ای یزد اظهار کرد: با وجود عدم تخصیص بودجه مناسب، پیشرفت خوبی در  اجرای طرح تعادل‌بخشی آب استان صورت گرفته است .

 «محمد مهدی جوادیان‏‏زاده» در خصوص پیشرفت طرح احیاءو تعادل بخشی در شش ماه اول سال جاری  این شرکت گفت: در قالب اجرای این طرح، 18 حلقه چاه  غیرمجاز مسدود شده  و با کنترل چاه‏‏‌های مجاز دارای اضافه برداشت به میزان شش میلیون مترمکعب در سال در مصرف آب صرفه‏‏‌جویی شده است .

وی افزود: در ادامه اجراي این طرح، قرار است که 30 حلقه چاه پر شود که تاکنون  18 حلقه چاه غیرمجاز، پر و مسلوب المنفعه شده است .

جوادیان ‎‎ زاده ادامه داد: 16 گروه گشت و بازرسی در استان راه‌اندازی شده و گروه‌های گشت و بازرسی‌ توانستند در خصوص جلوگیری از برداشت بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی و شناسایی چاه ‎‎ های غیر مجاز  اقدامات ارزشمندی انجام دهند .

مدیر عامل آب منطقه‏‏‌ای یزد خاطرنشان کرد: هدف در این برنامه عملیاتی، نصب 277 دستگاه کنتور فهام بوده که در شش ماهه اول سال جاری،  269 دستگاه نصب و  97 درصد پیشرفت داشته است .

جوادیان زاده اعلام کرد: هدف تعیین شده برای اصلاح و تعدیل پروانه‏‏‌های بهره‏‏‌برداری موجود 365 پرونده بوده که تاکنون 92 پرونده اصلاح و تعدیل شده است .

مدیر عامل آب منطقه‏‏‌ای یزد در پایان ابراز امیدواری کرد که با مساعدت، همکاری و حمایت مردم، مسئولان کشور، نهادها و دستگاه‏‏‌های اجرایی در حفظ منابع ارزشمند آب زیرزمینی کشور برای نسل ‎‎ های آینده  پیشرفت چشمگیری انجام شود چرا که حفظ منابع آب، حفظ حیات و تمدن کشورمان است .

گفتنی است؛ طرح احیاء و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت، کسری مخزن آبخوان‌ها و بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی ايجاد شده است .

وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال 84، برنامه‌های خود در این رابطه را آغاز کرد ولی با توجه به بروز مشكلاتي در سال‏‏های قبل و عدم تأمین اعتبار کافی، نتایج مطلوبی از طرح حاصل نشد .

با فعال شدن شورای عالی آب در دولت یازدهم، وزارت نیرو برنامه‌هاي خود را در قالب 15 طرح به شورا ارائه کرد که در تاريخ 25 شهريور 93 به تصويب اين شورا رسيد. همچنين شوراي عالي آب تکالیفی نیز برای برای وزارت‏‏خانه‌های نیرو، جهادکشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و کشور مشخص  کرده است
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار