مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: تمرکز اصلی جمعیت هلال‌احمر استان در جمع‌آوری کمک‌های نقدی است.
کد خبر: ۵۲۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 15 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»عباس احد پور ضمن قدردانی از مردم یزد برای کمک‌های نقدی و غیر نقدی به زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت: استان یزد با توجه به اینکه ازنظر توانمندی در جایگاه دوم کشور قرارگرفته است به همین میزان هم از تجهیزات خوبی نیز در این راستا برخوردار است.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان در راستای اهداف و برنامه‌های بشردوستانه خود وظیفه دارد با بهره‌گیری از همت والا و توان بالقوه خیرین و مردم شریف استان، برای حمایت و همدردی باهم نوعان و مردم آسیب‌دیده این حادثه دل‌خراش، نسبت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی اقدام کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد بابیان اینکه جمعیت هلال‌احمر آمادگی جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در پایگاه‌های مختلف را دارد، تصریح کرد: مردم نوع‌دوست استان یزد می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود اعم از پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو و خشکبار و آب‌معدنی، لوازم بهداشتی، داروهای ضروری، شیر خشک و وسایل بهداشتی نوزاد را به شعب جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان و کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 99999 نزد کلیه شعب استان یزد واریز کنند.

احد پور خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی جمعیت هلال‌احمر در جمع‌آوری کمک‌های نقدی است تا بتوان بر اساس نیازهای مردم آسیب‌دیده اقلام موردنیاز را تهیه و ارسال کرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه در راستای مدیریت بحران باید تمام تلاش خود وقف این حوزه کنیم، اظهار داشت: دستگاه‌های متولی در امر مدیریت بحران باید آموزش در زمینه‌هایی نظیر کمک‌های اولیه، اطفای حریق، مانور زلزله و مانور میدانی را مدنظر خود قرار داده تا اینکه در هنگام وقوع حادثه با کمترین تلفات از حوادث گذر کنیم.

وی وجود اعضای جوانان برای آموزش مراحل مختلف امداد و نجات و تربیت مربیان خبره برای آموزش مردم را از عمده‌ترین برنامه‌های ارتقای آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در استان عنوان کرد و یادآور شد: در سال گذشته حدود پنج هزار خانواده یزدی را در راستای آشنایی با بحران آموزش داده‌ایم؛ همچنین قرار است در سال جاری در این راستا 11 هزار و 600 قرار نفر را آموزش دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار