مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد با اشاره به وضعیت مطلوب استان در انباشت خون و فرآورده‌های خونی، گفت: مردم از مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون خودداری کنند.
کد خبر: ۵۲۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 15 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»نقی تقوایی  ضمن قدردانی از مردم یزد در راستای اهدای خون به زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت: از روز گذشته در پی اعلام خبر ناگوار وقوع زمین‌لرزه در استان کرمانشاه و استان‌های غربی حدود 350 نفر مردم نوع‌دوست یزدی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه داشته‌اند که از این تعداد 175 نفر موفق به اهدای خون شده و همچنین 100 نفر خون اولی بوده‌اند که از آن‌ها نمونه‌گیری صورت گرفته است.

وی وضعیت استان را در انباشت خون و فرآورده‌های خونی مطلوب عنوان کرد و افزود: با توجه به عدم اعلام نیاز از سوی استان‌های غربی کشور، از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم که از مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون خودداری کرده و به سایت سازمان به نشانی http://www.yazdbto.ir/ مراجعه و با ثبت‌نام اینترنتی در این سایت در نوبت مقرر جهت اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه در استان یزد هیچ‌گونه گروه خونی خاصی به‌صورت اورژانسی نیاز نداریم، اظهار داشت: خوشبختانه در گروه خونی O نیز در حال حاضر وضعیت مطلوبی وجود دارد و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

این مقام مسئول با تأکید بر استمرار اهدای خود در فصل سرد سال، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مطلوب استان در زمینه خون و فرآورده‌های خونی اهدای خون در شرایط فعلی، از یزدی‌های عزیز خواستاریم ما را در فصل زمستان که نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی است ما را یاری کرده و اهدای خون کنند.

تقوایی میزان سرانه بابیان اینکه اهدای خون در آقایان 97 و نیم درصد و در خانم‌ها دو و نیم درصد است، تأکید کرد: میزان مشارکت بانوان یزدی در اهدای خون بسیار پایین است؛ به‌گونه‌ای که متوسط اهدای خون بانوان در کشور حدود 5 درصد است اما اهدای خون در بین بانوان یزدی در حال کاهش است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان یزد با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون، تصریح کرد: در سال جاری تفاهم‌نامه‌های متعددی را در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در بین جوانان و دانشگاهیان امضا کرده‌ایم تا مؤثر در راستای ارتقای فرهنگ انتقال خون در استان باشد.

وی با اشاره به جلوداری یزدی‌ها در فرهنگ اهدای خون، یادآور شد: میزان متوسط اهدای خون در کشور 27 در هزار است درصورتی‌که میزان متوسط اهدای خون در بین یزدی‌ها 37 در هزار است که نشان از جلو زدگی مردم استان یزد در این اقدام نوع‌دوستانه است.

این مقام مسئول در پایان خواستار حمایت بیشتر مسئولین نسبت به سازمان انتقال خون شد و خاطرنشان کرد: انتظار حمایت بیشتری از سازمان انتقال خون از سوی مسئولین داریم تا این سازمان را ازلحاظ مالی و پرسنلی دریابند تا بدین‌وسیله در تمامی شهرستان‌ها فعالیت اهدای خون به نحو احسن صورت گیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار