کد خبر: ۵۲۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 15 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر صنایع تبديلي و تكميلي سازمان جهاد‌کشاورزی استان پيش‌بيني كرد تا پايان امسال بیش از ۴۰ واحد صنعتي در اين بخش با اشتغالزايي مستقيم براي 1200 نفر در استان آماده بهره‌برداري شود كه از اين تعداد ۳۰ واحد سهم طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان است. «علیرضا طاقه‌باف» از اشتغالزایی سه هزار و ۵۵۰ نفر با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دولت تدبیر و امید در این استان خبر داد و تصريح كرد: رفع تحریم‌ها یکی از مهمترین عوامل شکوفایی صنایع تبدیلی و تکمیلی در كشور و استان بودخ به نحوي که پس از برداشته شدن تحریم‌ها، از سال 94 شاهد رشد 47 درصدی سرمایه‌گذاری در اين بخش نسبت به مدت مشابه سال 93 بوده‌ایم.

وي با بيان اين كه در همين مدت اشتغالزایی در صنایع مذکور نيز تا 55 درصد رشد داشته است، افزود: عمده فعالیت و اهداف مدیریت صنایع روستایی نيز در حال حاضر، ایجاد ‌صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآورده‌های محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی و دامی است.

به گفته اين مسئول، با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان و تنوع  محصول، صنایع تبدیلی به‌ خصوص پسته و خرما و صنایع جنبی ‌آن شامل تولید و فرآوری محصولات کنجدی، سورت و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای، فرآورده‌های لبنی، مجموعه کارخانجات خوراک دام و طیور، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، بسته‌بندی آجیل و خشکبار و تولید خوراک‌های آماده و نیمه‌آماده در استان مورد اهتمام است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد‌کشاورزی استان در ادامه افزود: از سال 92 تاکنون به ‌منظور توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تعداد 448 فقره جواز تاسيس با ظرفيت اشتغالزايي براي هفت هزار و ۹۳۹ نفر صادر شده است که از این تعداد 124 مورد با اشتغال مستقیم براي دو هزار و ۵۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم براي بیش از يك‌هزار نفر تاكنون به بهره‌برداری رسیده است .

وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 40 واحد تولیدی ديگر آماده بهره‌برداری شود، اظهار کرد: شرایط اشتغال بیش از 1200 نفر به صورت مستقیم از طريق اين واحدها فراهم خواهد شد که از این تعداد 30 واحد سهم طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان است كه البته تاکنون 15واحد آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

طاقه‌باف در پايان يادآور شد: افزایش جذب مواد‌خام در این 15 واحد نيز معادل 165 هزار تن و کاهش ضایعات برابر با 17 هزار تن بوده كه شرایط اشتغال را نيز برای 519 نفر با سرمایه‌گذاری 10۲۴ میلیارد ریال فراهم كرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار