کد خبر: ۵۲۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 15 November 2017
به گزارش «تابناک یزد» نویسنده و کارگردان فیلم «پنج» با اشاره به اين كه وعده‌های حمایتی مسئولان را توهین به خود و همکارانم قلمداد مي‌كنم، اظهار كرد: از حالا به بعد ترجیح می‌دهم راه فیلمم را از عنوان‌های خبری شهر یزد جدا کنم.
 «سید مجتبی حسینی» در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «پنج» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به کسب جوایز هنری این فیلم در فستیوال‌های بین‌المللی، تصریح کرد: این فیلم تاکنون در نزدیک به 30 جشنواره جهانی شرکت و ۱۷ جایزه کسب كرده است .

وی با اشاره به این که «حسین نیک‌خواه» بازیگر نقش اول فیلم «پنج» در جشنواره فستیجیوس لس آنجلس، عنوان بهترین بازیگر در ماه سپتامبر را بدست آورد، گفت: پوستر این فیلم نیز که توسط «یلدا منتظری» طراحی شده در جشنواره یوروپین لهستان برگزیده شد.

حسيني با اشاره به تجليل و اهدای لوح به هر دوي اين افراد در اين مراسم، از نحوه برخورد مسئولان یزدی در حمايت از اين فيلم گلايه كرد و گفت: مسئولان یزدی و مشاوران فرهنگی و هنری‌شان هنوز که هنوز است به اهمیت و جایگاه فیلم «پنج» پی نبرده‌اند و موقعیتی را که این فیلم برای معرفی شهر جهانی یزد بوجود آورده را درک نکرده‌اند.

وي افزود: وعده‌های حمایتی مسئولان در پاسخ به درخواست‌های مکرر ما حتی بعد از خبر کسب موفقیت‌های جهانی این فیلم هم آن قدر ناچیز بوده است که آن را توهین به خود و همکارانم قلمداد کرده‌ام.

كارگردان فيلم «پنج» عنوان كرد: از حالا به بعد ترجیح می‌دهم راه فیلمم را از عنوان‌های خبری شهر یزد جدا کنم و دیگر هیچ‌گونه انتظاری از مسئولان یزد ندارم لذا این فیلم را یک تعهد ملی و پاسداشت فرهنگ و اصالت ایران زمین می‌دانم که پیگیر پخش و اکران آن در  گوشه و کنار جهان خواهم بود.

حسینی در خصوص اکران «پنج» در یزد نيز گفت: هیچ‌گونه برنامه‌ای در این رابطه ندارم و اکران خصوصی این فیلم به زودی در تهران خواهد بود و خوشبختانه چنانچه فرصت اکران در سینمای هنر و تجربه برای «پنج» فراهم شود نيز با توجه به این که یزد از اکران سینمای هنر و تجربه بی‌بهره است، چنین موقعیتی پیش نخواهد آمد.

گفتني است؛ فیلم «پنج» كه در بافت تاريخي يزد فيلمبرداري شده، به گفته‌ي نويسنده و کارگردان آن، ادای دینی به بافندگان(شعربافان) زحمت کش یزد و صنعتگران صنایع دستی در طی سالیان متمادی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار