کد خبر: ۵۲۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 16 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمود زمانی قمی، استاندار یزد  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با سپاس از همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: آنچه از افتخارات و برتری های استان شنیدم همه مایه مباهات و افتخار بود و مباحث شورا برای من تازگی داشت.
وی توجه دست اندرکاران آموزش و پرورش را به اسیب های مرتبط با این افتخارات جلب کرد و گفت: این آسیب ها می تواند وضعیت ما را دچار خدشه کند و لذا نباید این آسیب های را ازچشم دور داشت .
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تاکید برشناسائی آسیب ها و ارائه راه حل برای آنها با درنظر گرفتن ویژگی ها و شرایط نسل جدید افزود: مهمترین ماموریت ما دراین حوزه مدیریت کردن آسیب ها و کاهش دادن آن است به نحوی که نگذاریم، کیفیت موجود، ضربه بخورد، بلکه باید آن را رشد دهیم.
وی این افتخارات را نتیجه تلاش همه معلمین از گذشته تا حال دانست و گفت: بی شک سهم معلمانی که در سرکلاس برپای ایستاده اند از همه بیشتر بوده و این افتخار درکارنامه تک تک آنها نوشته شده است و من از آنها به نیکی یاد می کنم و ازخدا می خواهم معلمانی که  به رحمت ایزدی پیوسته اند را با اولیای خود محشور گرداند و برای آنانی که در قید حیاتند عزت و سربلندی و سلامتی آرزو دارم .
زمانی قمی با تاکید براینکه یزد با افتخارات خود درهمه زمینه ها الگوئی تمام وکمال ازهمت و تلاش و سازندگی را درکشور ارائه نموده است گفت: دولت باید به این مهم توجه داشته باشد و  در دولت حساسیت ایجاد شود که این قله افتخار کشور نباید صدمه ببیند.
وی با تاکید بر لزوم مهارت محور بودن آموزش های دانش آموزی و دانشجویی در کشور اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش نرخ بیکاری درفارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت محور نبودن این تحصیلات است .
استانداریزد با اشاره به اینکه هیچ ایده ای نباید روی زمین بماند از راه اندازی سامانه ای برای ثبت ایده های دانش آموزی، دانشجوئی با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه در آینده خبر داد و افزود: با راه اندازی این سامانه سعی می کنیم این ایده ها را تا خلق ثروت و اشتغال دنبال نمائیم.
وی یکی از وظایف مدارس دراین زمینه را  پایه گذاری  اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: ارتقا و افزایش آموزش های مهارتی، فنی و حرفه ای یک ضرورت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار