مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی دیابت استان یزد :
سید محمدرضا آقایی میبدی، مدیر مرکز درمانی و تحقیقاتی دیابت استان یزد در یک نشست خبری گفت: افراد دیابتی باید از دخانیات پرهیز کنند و صرفا به توصیه های پزشک متخصص توجه کنند.
کد خبر: ۵۲۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 18 November 2017
به گزارش تابناک یزد، آقایی میبدی گفت: مدتی است شاهد تبلیغات آب هوشمند به عنوان درمان دیابت هستیم که مردم باید توجه داشته باشند تاثیر آب هوشمند به هیچ عنوان تایید نشده و از نظر استاندارد و سازمان غذا و دارو هم مجوز ندارد بنابراین به این تبلیغات توجه نشود.
وی توصیه کرد: افراد دیابتی بدون نسخه پزشک از داروها به ویژه داروهایی که تبلیغ می شوند استفاده نکنند که دچار عوارض پیش بینی نشده نشوند.
وی با بیان اینکه اولویت با طب نوین است، افزود :مداخلات غیر علمی به علت فقر سواد سلامت در بین مردم افزایش یافته که تاثیر مثبتی بر سلامت ندارد.  

15درصد زنان باردار در یزد به دیابت مبتلا هستند

مسعود رحمانیان، رییس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد اعلام کرد: طبق آخرین آمار بدست آمده 16 درصد افراد بالای 30 سال استان یزد مبتلا به دیابت هستند.
وی افزود: افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی مردم در مورد بیماری دیابت رویکرد اصلی مرکز تحقیقات درمانی دیابت در استان یزد است.
رحمانیان در ادامه با اشاره به افزایش دیابت بارداری در استان یزد، تصریح کرد: 15 درصد زنان باردار استان یزد به دیابت بارداری مبتلا هستند.

آمار دیابت در خانم‌ها در حال اوج گرفتن است
محمدحسن لطفی،معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه این نشست خبری گفت: استان یزد در بحث دیابت رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: دیابت در خانم‌ها در حال اوج گرفتن است و همین موضوع اهمیت آموزش زنان را دو چندان کرده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با بیان این‌که زنان به طور مستقیم نقش مهمی در کاهش آمار دیابت در خانواده‌ها ایفا می‌کنند،‌ افزود: در حال حاضر بیش از 12 درصد زنان و مردان استان یزد دیابتی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار