فرماندار تفت پیشنهاد داد: شجره نامه مدون و دقیق امامزادگان این شهرستان تهیه و نصب شود.
کد خبر: ۵۲۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 18 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمود زارع رشکوییه  به مناسبت هفته وقف در دیدار رییس و پرسنل اداره اوقاف این شهرستان با بیان اینکه تفت 11 امامزاده دارد، ساماندهی امور امامزادگان شهرستان توسط اداره اوقاف را قابل تحسین خواند و گفت: تهیه طرح جامع برای 6 امامزاده شهرستان، کار بزرگی بود که صورت گرفت.
وی از همراهی و کمک خود در زمینه وقف خبر داد و گفت: نه به عنوان فردی که مسئولیت اداری دارم بلکه به موجب وظیفه شرعی اداره اوقاف تفت را همراهی و کمک می کنم.
زارع رشکوئیه، یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را وقف عنوان کرد و گفت: حمایت و حفظ وقف وظیفه آحاد مردم است که از یک طرف باید امر به نگهبانی از وقف و از سوی دیگر از جسارت و تضییع حقوق وقف باید جلوگیری شود.
وی ادامه داد: مال وقف با مال عادی فرق می کند، کسی که مال عادی را ضایع کرده باشد می رود با طرف صحبت می کند و او را راضی می کند ولی کسی که مال وقف را ضایع کند نمی تواند با وقف کننده صحبت کند چرا که وقف کننده پس از وقف مال دیگر چنین حقی نداشته و بخشش او فایده ای ندارد.
فرماندار تفت به گستردگی شهرستان و وجود یک یا چند وقف در جای جای این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه تفت کار سختی در این زمینه دارد از اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت کرد.
زارع ادامه داد: معتقدم یکی از جلوه های وحدت و همبستگی مردم، امامزادگان هستند که باید روز به روز تقویت شوند.
فرماندار تفت با بیان اینکه باید مردم را به وقف در امور مورد نیاز جامعه هدایت کرد گفت: وقف یعنی پشتیبانی از امر خیر و هر امری که بتواند به مردم خدمت کند از این رو در زمینه های پژوهش، آموزش، ازدواج، سلامت و گردشگری نیز می توان وقف کرد.
وی به شروع پروژه مجموعه گردشگری باغ علی نقی خان و دو مجموعه بوم گردی وقف در روستای مبارکه اشاره کرد و این اقدامات اداره اوقاف تفت را نشانگر این امر دانست که وقف در زمینه گردشگری هم می تواند موثر باشد و فضایی برای تفریحات سالم مردم به وجود آورد.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدعلی فلاح تفتی گزارشی از عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه تفت ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار