استاندار یزد گفت: یکی از عناصر تاریخ ساز، تمدن آفرین و مروج فرهنگ کار نیک و انسان دوستی وقف است ؛ زیرا رمز جاودانگی انسان های بزرگ و خیر اندیش نیز در این مسیر هست که این اقدام آنها به مثابه خون در رگ توسعه مسائل دینی و اجتماعی است.
کد خبر: ۵۲۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمود زمانی قمی در دیدار با مسئولان و کارشناسان اداره کل اوقاف استان افزود: هر کس خواسته تا خیراندیشی خود را به میراث انسانی بدل کند به حوزه وقف وارد شد و از این راه اقدام کرد.
وی با بیان این نکته که در حوزه وقف کیفیت بیش از کمیت اهمیت دارد ، ادامه داد: تاثیر وقف را در همه حوزه ها شاهدیم و رمز جاودانگی نیکوکاران و عناصری از شکل گیری تمدن ها نیز توسط فرایند وقف ایجاد شده است.
استاندار یزد تصریح کرد: در تاریخ هر زمان به وقف به درستی توجه شد، افراد نیکوکار در این زمینه همراهی کردند در آن مقطع جهش علمی را در حوزه و دانشگاه به معنای تاریخ علمی این سرزمین شاهد بودیم و بسیاری از بزرگان و نخبگان توانسته اند به برکت وقف به مدارج تحصیلی عالیه دست یابیند و بدرخشند و آثار بزرگی را از خود به یادگار بگذارند.
زمانی قمی گفت: باید وقف را به عنوان یک ضرورت در مسائل مختلف اجتماعی ببینیم و از این منظر کارهای اداراه کل اوقاف به عنوان اصحاب وقف و متولیان این حوزه بسیار ارزشمند است.
وی با بیان این نکته که در ایران اسلامی به هر جا نگاه کنیم ردپایی از آثار وقف را می بینیم از همه کسانی که در این حوزه تلاش کردند و در این مسیر گام بر می دارند قدردانی می کنم .
یزد 12 هزار و 540 موقوفه و 43 هزار رقبه دارد، قدیمی‌ترین موقوفه استان متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار