کد خبر: ۵۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد در نشست با فرمانداربافق از ایجاد مرکز تحقیقات خرما در این شهرستان خبرداد و گفت:باتوجه به پتانسل های این شهرستان در زمینه ارقام بومی خرما و ارقام وارداتی،این اقدام با همکاری دانشکده منابع طبیعی و پژوهشکده مراتع خشک در این شهرستان ایجاد می شود.
کاظم کمالی هدف از احداث این مرکز را افزایش تولید و فرآوری خرما باتوجه به پتانسیل های موجود در شهرستان عنوان و بیان کرد: استفاده از ارقام محلی که سابقه دیرینه دارند از دیگر اهداف ایجاد این مرکز تحقیقاتی است.
وی با بیان اینکه با احداث این مرکز بحث های هایتک سه، کشت و بافت خرما که دارای اهمیت است در راستای بیوتکنولوژی،کشت و بافت این محصول این نیز استفاده کنیم بیان داشت:دانشگاه یزد با توجه به پتانسیل هایی که داراست با تیم کارشناسی در حوزه آب،خاک و بیوتکنولوژی چارچوب این مرکز را بنا می کند و در راه اندازی آن مشارکت ویژه ای نیز دارد.
فرماندار بافق نیز در این نشست ایجاد این تفاهم نامه بین فرمانداری و دانشگاه یزد را برقراری تعامل صنعت و پرورش خرما با مراکز تحقیقاتی علمی و باغبانی کشورعنوان کرد و گفت:این اقدام علاوه بر ورود یافته های نوین علمی به باغات و افزایش تولید این محصول، میتواند در جهت حفظ ذخایر ژنتیکی در زمینه گونه های مختلف خرما،موثر واقع شود.
زاده رحمانی سطح زیر کشت خرما در این شهرستان را 2هزارو 300هکتارعنوان و خاطر نشان کرد:باغات جدید خرما با ارقام اصلاح شده و با استفاده از ارقام بومی در این شهرستان در حال توسعه یافتن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار