کد خبر: ۵۲۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»پیکر مرحوم محمدعلی قاسمی ندوشن، نیکوکار ندوشنی برای اهداف آموزشی و کالبد شکافی و کمک به فرآیند یادگیری دانشجویان این رشته به دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا و وقف اعتلای ایران شد.

این کار خداپسندانه با وصیت آن مرحوم و رضایت خانواده اش انجام شد و البته خانواده مرحوم قاسمی از دیرباز در راه اعتلای علم، دانش و فرهنگ در این مرز و بوم تلاشی ستودنی و بی وقفه داشته اند و از بنیانگذاران و پیشکسوتان تعلیم و تربیت در ندوشن محسوب می شوند.

شماری از پزشکان و دانشجویان رشته پزشکی ضمن تجلیل از این اقدام خداپسندانه بر فرهنگ سازی اهدا کالبد و جسد برای اهداف آموزش رشته پزشکی تاکید کرده و معتقدند که وقف جسد، کمک موثری در پیشرفت و گسترش دروازه های آموزش و پژوهش به سوی حرفه مقدس پزشکی است.

به اعتقاد آنها چه بسیار متخصصان و جراحان بزرگی که در این رهگذر و با فراگیری و آموزش بهتر موجب کاهش درد و آلام بیماران شده اند؛ بنابراین حاصل این فکر بزرگ نه تنها در سرای فانی؛ بلکه در جهان باقی نیز مایه تعالی روح و مراتب انسان واقف خواهد شد.

پزشکان بر این اعتقادند که شروع علم پزشکی در تمام دانشگاه های علوم پزشکی سالن تشریح است و دانشجوی پزشکی اولین چیزی که در سالن تشریح یاد می گیرد درس توحید و خداشناسی است، هنگامی که یک دانشجو پزشکی برای اولین بار و از نزدیک، با تشریح کالبد یک انسان خلق سیستم پیچیده و منظم بدن پی می برد و به نحوه کارکرد سلسله اعصاب و چگونگی کارکرد قلب و عروق و سایر اعضاء و جوارح انسانی آشنا می شود در مقابل قدرت و عظمت پروردگار سر تسلیم فرود می آورد.

متولیان آموزش پزشکی نیز می گویند: یکی از معضلات جدی دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور کمبود شدید جسد برای سالن تشریح در راستای آموزش دانشجویان رشته پزشکی است.

جسد استاد مستقیمی پدر آناتومی ایران و استاد آناتومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بنا بر وصیت خود در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و جسم این استاد ماهها برای آموزش دانشجویان پزشکی در سالن تشریح زیر تیغ و نگاه دانشجویان بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار