تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس طی تذکری به رئیس جمهور خواستار بازگشایی مرزهای غرب کشور شدند.
کد خبر: ۵۲۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸ 22 November 2017

به گزارش تابناک ارومیه، تعدادی از نمایندگان شهرهای کردنشین آذربایجان‌غربی طی تذکری به حسن روحانی در ارتباط با علت بسته ماندن مرزهای غرب کشور اظهار کردند: دلیل عدم بازگشایی مرزهای رسمی غرب کشور و تعطیل شدن مبادلات مرزی چیست.

این تذکر که به امضای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی رسیده به شرح زیر است:

علی‌رغم رونق مبادلات مرزی در سال‌های گذشته از طریق بازارچه‌های مرزی و مرز مشترک بین ایران و اقلیم کردستان از جمله مرزهای رسمی سردشت و پیرانشهر و صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی، معدنی و ایجاد اشتغال فراوان برای مرزنشینان، کوله‌بران و اهالی منطقه به بهانه همه‌پرسی اقلیم کردستان مرزهای مشترک متاسفانه مسدود شده است.

و این امر باعث توقف صادرات و به خطر افتادن معیشت هزاران نفر شده است که مشغول صادرات محصولات داخلی در این بازارچه‌ها و مرزها بودند و این در حالی است که کشور ترکیه علی‌رغم توافق با ایران حتی یک روز هم مرز مشترک و صادرات را تعطیل نکرده است.

این کشور در غیاب محصولات ایرانی و با سوءاستفاده از وضعیت موجود تمام بازار اقلیم کردستان را تصرف کرده و مشکلات عدیده‌ای در مرزها ایجاد شده که لازم است به سرعت اقدام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار