اولین همایش ملی شور ورزی در یزد آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۵۲۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 23 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»شریعتمدار رییس برگزاری این همایش گفت:همایش ملی شور ورزی با هدف بهره برداری اقتصادی و پایدار از منابع شوری، برنامه ریزی, هدایت و  هدفمند سازی فعالیت های مرتبط با  شوری و ارائه راهکارهای مناسب برای تولید و اشتغال پایدار از منابع شوری آغاز بکار کرد.
دکتر دهقانی دبیر همایش نیز گفت: 180مقاله  در موضوعات مرتبط با شوری از سراسر کشور به دبیر خانه این همایش ارسال شد که از این تعداد صد مقاله در طی دو روز برگزاری ان بصورت سخنرانی و پوستر اراده خواهد شد.  
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات این وزارتخانه در این همایش کشورمان را با داشتن حدود 7میلیون هکتار اراضی شور از کشورهای تهدید شونده از نظر شوری دانست و افزود: با وجود گسترش شوری در کشورمان طرحهای ارزشمندی برای بهره برداری اقتصادی و ایجاد اشتغال و درآمد از منابع شوری در حال اجراست.
زند, پرورش انواع ابزیان مقاوم به شوری, کاشت انواع درختان برای تولید چوب, تولید علوفه و کاشت بوته های مقاوم به شوری و تولید انرژی را از جمله ظرفیت های ایجاد شده در موضوع شور ورزی در کشور برشمرد.
در این همایش دو روزه 300نفر از کارشناسان, محققان و پژوهشگران مرتبط با شورورزی از سراسر کشورمان حضور دارند همزمان با برپایی این همایش سه کارگاه تخصصی نیز برای بررسی و ارائه راهکارهای مناسب علمی و اقتصادی برای استفاده بهینه از آبهای نامتعارف و خاک های شور در کشور برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار