رئیس پلیس‌راه استان یزد از شناسایی 85 نقطه حادثه‌خیز در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 23 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»سرهنگ احمد مظفری با اشاره به شناسایی 85 نقطه حادثه‌خیز در استان یزد و رفع دونقطه حادثه‌خیز، گفت: تاکنون با همکاری راهداری و حمل‌ونقل و پلیس‌راه 85 نقطه حادثه‌خیز شناسایی‌شده و مورد تأیید قرارگرفته است که 39 مورد از آن در حال پیگیری بوده تا با توجه به بودجه‌هایی که تخصیص داده می‌شود به رفع نقص پرداخته شود که تاکنون دو مورد رفع نقص شده است.

وی در ادامه افزود: با آشکارسازی‌هایی که در رابطه با 39 نقطه صورت گرفته است با نصب تابلوهایی در این نقاط به افراد اعلام‌خطر می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان با توجه به آمارهای موجود، اظهار داشت: بیشترین تعداد کشته را در هفت‌ماهه سال جاری در محورهای اردکان به نائین و تنگ چنار به هرات و مروست داشته‌ایم.

مظفری بابیان حادثه‌خیز بودن محور علی‌آباد به دهشیر، اذعان کرد: گردنه علی‌آباد و لاین یزد به شیراز یکی از نقاط حادثه‌خیز است که در جهت رفع این معضل اقدام به آشکارسازی و نصب تابلوهای اعلام‌خطر در طول مسیر و همچنین در جهت توقف‌های اضطراری نیز پارکینگ‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

این مقام مسئول با اعلام طرح زمستانی هم‌زمان در سراسر کشور در جهت امنیت جاده‌ها در فصل سرما و بارندگی، خاطرنشان کرد: با توجه به این طرح و با یاری دیگر مسئولین نقاط برف‌گیر شناسایی‌شده و تمهیداتی برای آن در نظر خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: با شناسایی‌های صورت گرفته در امر آشکارسازی نقاط برف‌گیر در گردنه‌هایی اعم از رباط، علی‌آباد، خرانق و ... پیشنهادشده است که کیسه‌های شن و نمک در دسترس قرار گیرد تا در صورت فوریت، مردم نیز همکاری داشته و در امر رفع معضلات احتمالی یاری‌رسان مسئولین باشند؛ همچنین در محور گردنه علی‌آباد نیز علاوه بر اقدامات مذکور نیروهایی به مدت سه ماه در محل استقرار می‌یابند تا در مواقع لزوم در اسرع وقت در محل حضورداشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان با توصیه به رانندگان در جهت جدی گرفتن کمربند ایمنی و لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ، تصریح کرد: رانندگان در جهت جلوگیری از تصادفات و وقوع حادثه توجه لازم را داشته باشند؛ همچنین جاده‌ها مجهز به دوربین بوده و سرعت لحظه‌ای و میانگین خودرو‌ها تحت کنترل است و در صورت تخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش فارس،این مقام مسئول در خصوص معدن خیز بودن استان، افزود: از رانندگان انتظار می‌رود تا برابر با ظرفیت کارت خودرو خود محموله جابجا کرده تا به زیرساخت‌های جاده‌ای استان صدمه‌ای وارد نشود و در صورت عدم رعایت قوانین، برابر با ضوابط موجود اعمال قانون شده و خودرو متوقف خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به گشت‌های نامحسوس جاده‌ای گفت: استفاده از خودروهای نامحسوس، گشت‌های نامحسوس و پلیس‌های افتخاری در سرلوحه کار ما قرار داشته و همواره برای جلوگیری از تخلفات و وقوع حوادث رانندگی در جاده‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار