رئیس اتحادیه صنف پوشاک استان یزد گفت: در سال گذشته 181 واحد پوشاک فروشی تعطیل‌شده‌اند و همچنین در ابتدای سال جاری تاکنون 75 فقره پروانه پوشاک فروشی باطل‌شده است.
کد خبر: ۵۲۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 23 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدمهدی باغستانی با اشاره به اینکه بیش از هزار واحد صنفی پوشاک دارای پروانه در استان فعالیت دارند، گفت: در سال گذشته 181 واحد پوشاک فروشی تعطیل‌شده‌اند و همچنین در ابتدای سال جاری تاکنون 75 فقره پروانه پوشاک فروشی باطل شده است.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نوسان قیمتی در قیمت پوشاک نداشته‌ایم، افزود: در سال جاری شاهد افزایش قیمت چندانی در قیمت پوشاک نبوده‌ایم؛ چنانچه این افزایش قیمت در حد پنج الی 10 درصد بوده است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک یزد با اشاره به مهم‌ترین مشکلات این صنف، خاطرنشان کرد: اکنون با رکود حاکم بر بازار و اقتصاد کشور واحدهای پوشاک فروشی نیز از این موضوع مستثنا نیستند و وضعیت سخت و دشواری را سپری می‌کنند؛ همچنین ضعف قانون نظام صنفی در پی برداشتن حریم صنفی نیز مشکلات را دو چندان کرده است.

باغستانی با تأکید بر اینکه متأسفانه حمایتی از سوی دولت در رونق گرفتن بازار پوشاک صورت نگرفته است، تصریح کرد: متأسفانه حمایت دولت و مسئولین در سطح توزیع و خرده‌فروشی بسیار کم است؛ همچنین از مسئولین خواهشمندیم قیمت آب و گاز را کاهش دهند.

این مقام مسئول قاچاق را از عمده‌ترین مشکل بزرگ اقتصاد ایران دانست و اذعان کرد: امید است باهمت مسئولان هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود؛ چراکه اغلب اجناس سطح بازار غیر ایرانی هست البته نباید فراموش کرد که تولیدات داخلی نیز متأسفانه با علائم و برندهای خارجی به فروش می‌رسد؛ لذا باید از ورود پوشاک قاچاق در گلوگاه‌ها و مرزها جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه اغلب نیاز بازار پوشاک یزد از سوی تولیدکننده‌های تهران و مشهد تأمین می‌شود، تأکید کرد: تولیدکننده‌های یزدی به دلیل مشکلات مالی، اقتصادی و عدم‌حمایت از آنان قادرند تنها درصد کمی از بازار یزد را پاسخگو باشند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک یزد قیمت عرضه لباس در یزد را مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: مارک‌ها و لباس‌های روز با آخرین‌مدل، هیجانی وصف‌ناپذیر در میان متقاضیان ایجاد کرده بود به‌گونه‌ای که حاضرند آن را به دو برابر قیمت بخرند.

باغستانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مراکز تولید و متصدیان واحدهای صنفی که بدون رعایت ضوابط، مقررات و شئونات اسلامی، اقدام به تولید، نمایش و عرضه انواع مانتوهای نامتعارف می‌کنند، در استان مشاهده نشده است و در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار